A példamutató aktivitás főleg a 65-öt is betöltő Al Jourgensennek köszönhető, aki az évek során folyton cserélődő zenésztársakkal újította meg a zenekar stílusát, repertoárját, és ezek a fókuszváltások jó ideig izgalmasnak is bizonyultak. A Ministry mindig erőteljes kultúr- és társadalomkritikával jelentkezik, és Jourgensen hangsúlyosan a progresszív oldalra pozicionálja magát. Ezek után korántsem meglepő, hogy a lemez felütése, a B.D.E. (vagyis „Big Dick Energy”) kissé aberrált, hangmintákkal túlterhelt polbeatszám, szájbarágós, de letáncolható mondanivalóval és a végén ütős thrash metal fináléval. Szerencsére a lemez nagy része inkább a „még szórakoztató, már fárasztó” határvonal jobbik felén ragad, néha a thrash punk varacskolás (Goddamn White Trash), máskor a szörfrockba mártott funk metal (Just Stop Oil), esetleg a válogatott vendégek (mások mellett Jello Biafra) segítenek abban, hogy headbangeléssé szublimáljuk a zenébe csomagolt keserű orvosságot. És amikor már elunnánk a metálkodást, akkor Jourgensen egy akusztikus gitárral induló, szinte bluesos, lassan durvuló darabot vet be (It’s Not Pretty), míg a záró Fad Gadget-feldolgozás, a Ricky’s Hand visszahozza a korai Wax Trax kiadós időket, amikor a sarkosra csiszolt szintipopból létrejött a késő nyolcvanas évek horzsolt, ipari árnyalatú tánczenéje.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!