Visszhang: film

Őrült randi Toszkánában

  • SzSz
  • 2023. június 7.

Visszhang

Egy csapat idegen érkezik a misztikus, távoli helyre egy gazdag, titokzatos úr meghívására, de maguk sem tudják biztosan, miért.

Annyira elcsépelt közhely ez, hogy ma már csak paródiák vagy olcsó Agatha Christie-koppintások kezdődnek így. Az Őrült randi Toszkánában inkább az előbbi lenne, hirtelen tónusváltásai azonban könnyen összezavarják a nézőt. De épp ettől szórakoztató, annak ellenére, hogy egyik elemében sem kiemelkedő.

A helyszín a borzalmas cím sugallta Olaszország, ahol sokszínű társaság gyűlik össze: mindannyian egy olasz gyorsétterem amerikai üzleteiben dolgoznak, kiváló munkájukért pedig elnyertek egy utazást a cég atyjának boszorkánykonyhájába. Valami azonban nem stimmel: a szállás egyáltalán nem romantikus, a képzés unalmas, útlevelüket pedig elveszik tőlük. Egyedül a sármos tulajdonos pezsdíti fel a hangulatot, aki azonnal kiveti hálóját a csinos nőkre, a résztvevők száma pedig csökkeni kezd.

Jeff Baena mozija kriminek nem elég izgalmas, annyira pedig soha nem válik groteszkké, hogy valamiféle rejtéllyel kacérkodó paródiaként megálljon a lábán. Munkahelyi komédiaként viszont remekül működik, köszönhetően a biztos kézzel válogatott színészgárdának, amelynek tagjai bekötött szemmel is tudják a kötelezőt nyújtani: Alison Brie naiv romantikus; Aubrey Plaza hozza a névjegyének számító flegma lázadót; Fred Armisen fura és kellemetlen, mint mindig; Molly Shannont egy kanál vízben megfojtanánk; Zach Woods pedig ott folytatja a gátlásos geeket, ahol a Szilícium-völgyben abbahagyta.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)