Visszhang: lemez

Panda Bear: Sinister Grift

Visszhang

Két éve járt először Panda Bear (Noah Benjamin Lennox) Budapesten, akkor Sonic Boommal közös nagylemezüket mutatták be a Magyar Zene Házában.

A kifejezetten jó visszhangot kapó Reset című album erősen az ötvenes–hatvanas évek zenéjéből táplálkozott, készítése közben korabeli hangmintákat is felhasználtak az alkotók. A jó ideje Portugáliában élő Panda Bear azóta sem unatkozott, kiadott egy anyagot legismertebb formációjával, a kísérleti popzenét csúcsra járató Animal Collective-vel, és közben nekiállt a nyolcadik szólólemezének is. A kiindulópont ezúttal is a nosztalgia újraértelmezése volt.

Az Animal Collective-os társakkal kalákában készült Sinister Grift valahol a Reset folytatásának is tekinthető: az első néhány dalt le­uralják a Beach Boys-os vokálharmóniák, az enyhén reggae-s hangulatok, és az első blikkre hagyományosnak tűnő, de valójában jóval rafináltabb, széteffektelt hangszerelések. Aztán az album a közepe után olyasfajta váratlan fordulatot vesz, mint az 1998-as Pleasantville című film második fele. A kellemesnek tűnő, önfeledt időutazás egyre sötétebb tónusú lesz, a Sinister Grift utolsó számaiban a tempó és a lüktetés szinte teljesen eltűnik, és aztán csak a záró, Cindy Lee-vel közösen jegyzett Defense-ben tér vissza. Az egymástól erősen elkülönülő A és B oldal viszont szerencsére nem dolgozik egymás ellen, így a Sinister Grift magabiztosan kalauzolja végig a hallgatót Panda Bear tengerparti homokkal, szirupos dallamokkal és kozmikus melankóliával teli világán.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Egy valódi hős

Superman a legamerikaibb kép­regényhős. Olyan, amilyennek az Egyesült Államok látni szeretné magát: erős és segítőkész, igazság­osztó és főként legyőzhetetlen.

Odavetve

  • - turcsányi -

Philip Barantini a technika ördöge, nyilván. Egysnittes rendező.

Kígyó a keblen

A gazdag értelmiségiek napszítta tengerparti nyaralói rendszerint az erkölcsök lazulásának, sötét titkok napvilágra kerülésének, legrosszabb esetben családok széthullásának színterei.

Az illúzió feltárása

A kezdetben monokróm festményeket készítő művész a kilencvenes évek végén radikális fordulattal olyan fotókat kezdett készíteni, amelyek a tömegmédia által megjelenített eseményeket „ábrázolják”.

Világok harca

Eva (Szitás Barbara) visszavonultan élő érett szépasszony, akit csak látszólag elégít ki, hogy a közeli botanikus kertbe jár virágokat festeni, a szíve mélyén férfitársaságra vágyik.

A tizedik király

Február végén, életének 88. évében elhunyt Borisz Szpasszkij, a sakktörténet 10. világbajnoka, vagyis a „sakk királya”, ahogy a trónon ülő aktuális bajnokot már több mint száz éve nevezik.

Az olvasóhoz

  • Narancs

Mára az Orbán-rezsim kimerítette minden intellektuális erőforrását, kifogyott minden ötletből. Ha hozzányúl valamihez, az azért romlik el, ha nem nyúl hozzá, azért.

Agónia

Óriási, rá és a hatalmára nézve talán végzetes politikai hibát követett el Orbán Viktor azzal, hogy a politikai ellenfeleit, valamint tőle független közéleti és hivatali szervezeteket és azok tagjait el- és kitakarítandó, azaz kiirtandó poloskának nevezte március 15-én. Az elhangzottak kimondatlanul is sugallják azt, hogy valójában az ország minden olyan állampolgárát poloskának tekinti, aki őt a hatalomból leváltani kívánja.

Skarlát betűs ország

Múlt szombaton, március 15-én Magyarország az 1848-as forradalmának és szabadságharcának 177. évfordulóját ünnepelte meg. Ez az egyik legnagyobb ünnepe Magyarországnak. Kitüntetett időpillanat, amelyben mindenki büszke lehet magára, arra, hogy milyen nagyszerű elődei voltak, s hogy milyen példa szerint élheti az életét, építheti a hazáját.