Visszhang: lemez

Red Hot Chili Peppers: Return of the Dream Canteen

Visszhang

A zenekar tagjai nem szegték meg a szavukat: Unlimited Love című albumuk után fél évvel megkapjuk a beígért „maradékot” is.

A Return of the Dream Canteen pozitívuma, akárcsak elődjéé, hogy jó ismét hallani a klasszikus felállást – John Frusciante visszatérése a legjobb dolog, ami a zenekarral történhetett. Tavasszal azt írtuk róluk, hogy a gitáros (ismét) megmentette az RHCP-t, és ugyanezt éreztük júniusban is, a Puskás Arénában tartott, akusztikai csőddel felérő és fájóan rövid koncerten. A most kiadott 13. lemezen is egyértelmű, hogy középtempós együttessé öregedtek, de hát nincs min meglepődni: Flea a napokban töltötte be a hatvanat, Anthony Kiedis pedig a napokban fogja betölteni. A Tippa My Tongue nyitódalnak és kislemeznek pont megfelelő, a Fake As Fu@k-ot funky trombiták dobják fel, a Bag of Grins egy remek halk-hangos-halk felépítésű szerzemény, a Carry Me Home vérbeli blues, az In the Snow-ban nincs is rendes dob, csak szintipopos alap, de a legnagyobb meglepetés a La La La La La La La La című ambient ballada. Kiedis a szövegeiben megemlíti többek között a Hall & Oates duót, Marlon Brandót, a Waczak Szállót, a New York Dollst, a Clash-t, Iggy Popot és a Mechanikus narancsot, az Eddie című dalt pedig a két éve elhunyt gitárfenomén, Eddie Van Halen emlékére írta. A Return… testvéralbuma az Unlimited Love-nak: a nyilvánvaló tartalmi hasonlóság mellett az embert próbáló hosszúsága is egyezik a tavaszi lemezzel. Chad Smith szerint összesen 50 dalt csináltak, úgyhogy ne csodálkozzunk, ha jövőre kapunk egy harmadik albumot is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.