Visszhang: lemez

Red Hot Chili Peppers: Return of the Dream Canteen

Visszhang

A zenekar tagjai nem szegték meg a szavukat: Unlimited Love című albumuk után fél évvel megkapjuk a beígért „maradékot” is.

A Return of the Dream Canteen pozitívuma, akárcsak elődjéé, hogy jó ismét hallani a klasszikus felállást – John Frusciante visszatérése a legjobb dolog, ami a zenekarral történhetett. Tavasszal azt írtuk róluk, hogy a gitáros (ismét) megmentette az RHCP-t, és ugyanezt éreztük júniusban is, a Puskás Arénában tartott, akusztikai csőddel felérő és fájóan rövid koncerten. A most kiadott 13. lemezen is egyértelmű, hogy középtempós együttessé öregedtek, de hát nincs min meglepődni: Flea a napokban töltötte be a hatvanat, Anthony Kiedis pedig a napokban fogja betölteni. A Tippa My Tongue nyitódalnak és kislemeznek pont megfelelő, a Fake As Fu@k-ot funky trombiták dobják fel, a Bag of Grins egy remek halk-hangos-halk felépítésű szerzemény, a Carry Me Home vérbeli blues, az In the Snow-ban nincs is rendes dob, csak szintipopos alap, de a legnagyobb meglepetés a La La La La La La La La című ambient ballada. Kiedis a szövegeiben megemlíti többek között a Hall & Oates duót, Marlon Brandót, a Waczak Szállót, a New York Dollst, a Clash-t, Iggy Popot és a Mechanikus narancsot, az Eddie című dalt pedig a két éve elhunyt gitárfenomén, Eddie Van Halen emlékére írta. A Return… testvéralbuma az Unlimited Love-nak: a nyilvánvaló tartalmi hasonlóság mellett az embert próbáló hosszúsága is egyezik a tavaszi lemezzel. Chad Smith szerint összesen 50 dalt csináltak, úgyhogy ne csodálkozzunk, ha jövőre kapunk egy harmadik albumot is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.