Visszhang: lemez

Red Hot Chili Peppers: Return of the Dream Canteen

Visszhang

A zenekar tagjai nem szegték meg a szavukat: Unlimited Love című albumuk után fél évvel megkapjuk a beígért „maradékot” is.

A Return of the Dream Canteen pozitívuma, akárcsak elődjéé, hogy jó ismét hallani a klasszikus felállást – John Frusciante visszatérése a legjobb dolog, ami a zenekarral történhetett. Tavasszal azt írtuk róluk, hogy a gitáros (ismét) megmentette az RHCP-t, és ugyanezt éreztük júniusban is, a Puskás Arénában tartott, akusztikai csőddel felérő és fájóan rövid koncerten. A most kiadott 13. lemezen is egyértelmű, hogy középtempós együttessé öregedtek, de hát nincs min meglepődni: Flea a napokban töltötte be a hatvanat, Anthony Kiedis pedig a napokban fogja betölteni. A Tippa My Tongue nyitódalnak és kislemeznek pont megfelelő, a Fake As Fu@k-ot funky trombiták dobják fel, a Bag of Grins egy remek halk-hangos-halk felépítésű szerzemény, a Carry Me Home vérbeli blues, az In the Snow-ban nincs is rendes dob, csak szintipopos alap, de a legnagyobb meglepetés a La La La La La La La La című ambient ballada. Kiedis a szövegeiben megemlíti többek között a Hall & Oates duót, Marlon Brandót, a Waczak Szállót, a New York Dollst, a Clash-t, Iggy Popot és a Mechanikus narancsot, az Eddie című dalt pedig a két éve elhunyt gitárfenomén, Eddie Van Halen emlékére írta. A Return… testvéralbuma az Unlimited Love-nak: a nyilvánvaló tartalmi hasonlóság mellett az embert próbáló hosszúsága is egyezik a tavaszi lemezzel. Chad Smith szerint összesen 50 dalt csináltak, úgyhogy ne csodálkozzunk, ha jövőre kapunk egy harmadik albumot is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.