Visszhang: film

Sikoly VI

  • SzSz
  • 2023. március 15.

Visszhang

„Ez nem egy sima folytatás. Mert már senki sem csinál sima folytatásokat. Ez itt egy franchise!” – fejtegeti egyik szereplőnk, amikor néhány késelés után összeül a kupaktanács.

A film a későbbiekben is szorgosan terelgeti nézőjét: megmagyarázza, mikor kinek kellene meghalnia vagy épp ki a gyilkos, hogy aztán gúnyt űzzön azokból, akik bedőltek neki; visszautal a kaszabolós slasher-horrorok hagyományaira, vagy épp kikacsintgat a rajongóira. És mindenekelőtt hosszú fejtegetésekbe bonyolódik arról, hogyan lehet öt rész után is frissen tartani egy sorozatot, amelynek pusztán annyi a lényege, hogy egy maszkos alak leszurkálja a hétköznapinál is bénábban menekülő áldozatokat, a végén pedig soha nem az a hunyó, akire számítottunk.

A Sikoly mindig is posztmodern öntudatosságra és önmegfejtésre épült: a szereplők a kezdetektől tisztában vannak azzal, hogy egy horrorfilmben vannak, és így is viselkednek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.