Visszhang: lemez

Squirrel Flower: Tomorrow’s Fire

Visszhang

Ella Williams 1996-ban született Bostonban, felmenői között zenészeket és írókat is lehet találni.

Gyerekkorában hegedülni és zongorázni tanult, de aztán Laura Marling, Bon Iver és a Led Zeppelin hatására 14 évesen átváltott a gitárra, és nekiállt dalokat fabrikálni. Épphogy csak betöltötte a 18-at, amikor megjelentette első EP-jét, majd elment Iowába egyetemre, felfedezte a torzítók és effektpedálok varázsát, és az addigi folkos hangzását rockosabbra cserélte. Művésznevét még gyerekkorában adta magának, és a felnőttkorba lépve újra használni kezdte. Az első Squirrel Flower-album, az I Was Born Swimming 2020-ban látott napvilágot. A legtöbb szakportál az indie rock skatulyába rakta Ellát, de ő jobban szereti a saját bejáratú witch rock elnevezést. Tény, hogy zenéje hasonlít Chelsea Wolfe produkciójára, bár jóval kevesebb benne a goth elem. A 2021-es Planet című második lemez a környezetvédelem témáját feszegette, míg a most kiadott Tomorrow’s Fire (a cím megegyezik a művésznő déd­apjának 1964-es regényével) az eddigi legszemélyesebb munkája. A szinte egytől egyig remek dalokban sokszor éteri hangulatot kapunk, kellemesen torz gitárhangzással (gyakran egyszerre akár többel is). Az I Don’t Use a Trash Can a 2015-ös debütáló EP egyik dalának lebegősebb újraértelmezése, a Full Time Job a zenélést mint kar­rier­opciót boncolgatja, az Alley Light egy férfi szemszögéből íródott, az Almost Pulled Away a szerelemről szól, a What Kind of Dream Is This a kiégésről, a Canyon pedig arról, amikor Ella édesanyja 15 éves korában ellógott egy Bruce Springsteen-koncertre.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.