Visszhang: lemez

Squirrel Flower: Tomorrow’s Fire

Visszhang

Ella Williams 1996-ban született Bostonban, felmenői között zenészeket és írókat is lehet találni.

Gyerekkorában hegedülni és zongorázni tanult, de aztán Laura Marling, Bon Iver és a Led Zeppelin hatására 14 évesen átváltott a gitárra, és nekiállt dalokat fabrikálni. Épphogy csak betöltötte a 18-at, amikor megjelentette első EP-jét, majd elment Iowába egyetemre, felfedezte a torzítók és effektpedálok varázsát, és az addigi folkos hangzását rockosabbra cserélte. Művésznevét még gyerekkorában adta magának, és a felnőttkorba lépve újra használni kezdte. Az első Squirrel Flower-album, az I Was Born Swimming 2020-ban látott napvilágot. A legtöbb szakportál az indie rock skatulyába rakta Ellát, de ő jobban szereti a saját bejáratú witch rock elnevezést. Tény, hogy zenéje hasonlít Chelsea Wolfe produkciójára, bár jóval kevesebb benne a goth elem. A 2021-es Planet című második lemez a környezetvédelem témáját feszegette, míg a most kiadott Tomorrow’s Fire (a cím megegyezik a művésznő déd­apjának 1964-es regényével) az eddigi legszemélyesebb munkája. A szinte egytől egyig remek dalokban sokszor éteri hangulatot kapunk, kellemesen torz gitárhangzással (gyakran egyszerre akár többel is). Az I Don’t Use a Trash Can a 2015-ös debütáló EP egyik dalának lebegősebb újraértelmezése, a Full Time Job a zenélést mint kar­rier­opciót boncolgatja, az Alley Light egy férfi szemszögéből íródott, az Almost Pulled Away a szerelemről szól, a What Kind of Dream Is This a kiégésről, a Canyon pedig arról, amikor Ella édesanyja 15 éves korában ellógott egy Bruce Springsteen-koncertre.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.