Visszhang: lemez

Szumper Ádám: The Journey

Visszhang

Első szólóalbumát készítette el az 1993-as születésű dobos, akit egyebek mellett a Besh o droM-ból, vagy a Vibe-ból lehet ismerni.

A címből is kikövetkeztethető, hogy a 11 dalt tartalmazó lemezt erős fúziós hatások jellemzik: a jazztől a funkon át a keményebb rockig igazi stíluskavalkádot kapnak a hallgatók. Bár az instrumentális darabok a fenti műfajokban szokásos módon hosszú, elszállós szólókra épülnek, itt meghúztak egy határt, mintha direkt koncepció lett volna, hogy egyik szám se lépje túl a rádióbarát 3-4 perces terjedelmet. Kivételt csak a bő ötpercesre nyújtott Dancing Avocados jelent, amelyen az ütőhangszerek mellett Usztics Péter gitárjátéka dominál, illetve a szintén közel ilyen hosszú Garden, amelyben Szumper mellett Mohai Tamás és Tomor Barnabás játszik. De van olyan dal is (stílszerűen Alone a címe), amely egyetlen dobszólóból áll, az intró (Hello) űrbéli szintihangokkal alapozza meg az utazást, a záró Deep Steps pedig metálos zúzással teszi fel a pontot az i-re.

A vendégzenészek listája a már említetteken túl is hosszú, szinte minden dalt más felállásban rögzítettek. Énekesként két számban (Philip the Corn, Reaching) is közreműködik Ipolyi-Gáts Hunor, a Real Eyez-ban Partos Bence gitározás mellett rappel is. Még néhány név a teljesség igénye nélkül: Bartók Máté, Heilig Tamás, Herr Attila, Mogyoró Kornél, Nagy Ádám, Papesch Péter, Prepelicza Zoltán. A The Journey kifejezetten szórakoztató hallgatnivaló, remekül kidomborítja a szerző sokoldalúságát, ami egy szólólemez esetében a legszerencsésebb célkitűzés.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.