Visszhang: könyv

Tallér Edina: Jóemberek

Visszhang

A regény alcíme „road movie”-t ígér, a nehézkes indulás után azonban hamar kiderül: valójában nem megyünk sehová.

Margit és Dénes autója Jakabszálláson lerobban, az itt, illetve párhuzamosan Budapesten játszódó események hatására pedig néhány nap alatt tönkremegy a házasságuk. Közben megismerkedünk a vidéki Magyarország egy-két „jellegzetes” (értsd: teljesen lecsúszott) alakjával, valamint a pár múltjának néhány további kisiklott figurájával, megjárunk egy disznóvágást, és végignézünk két házasságtörést is.

Akárcsak a történet szereplői, a cselekmény is egy helyben toporog. Hiába kezd bele a szerző újabb és újabb figurák felépítésébe, a teljesen érdektelen pontokon összekapcsolódó egyéni vergődések sem külön-külön, sem egymás tükrében nem képesek lekötni a figyelmünket. Ahogy persze a szerzőét sem, aki bár minden szereplőjének külön fejezetet szentel, teremtményeivel nem tud mit kezdeni. Huszonegyedik fejezet, amelyben közelebbről megismerhetjük Beát, aki sajnos egyáltalán nem fontos – egy ilyen felütést még iróniaként is lehetne értelmezni, csakhogy a kötet végéhez közeledve már érezzük, hogy nem a humor a regény erőssége, és komolyabb mélységekig sem merészkedik. „Mintha vasárnap óta minden teljesen feleslegesen történt volna meg” – jegyzi meg Dénes a könyv végén, amikor mégis sikerül beindítania az autót.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.