lemez

The Black Keys: Ohio Players

Visszhang

A Dan Auerbach és Patrick Carney alkotta duó a 2010-es évek második felében tartott egy nagyobb pihenőt.

2019-ben viszont gyorsított üzemmódba kapcsolt: azóta már a negyedik lemezüket adják ki, és még egy karrierösszegző dokumentumfilm is készült róluk. Az Ohio Players című új albumot arról a funkzenekarról nevezték el, amely a hetvenes években aratta a legnagyobb sikereit. A produceri szerepkör ezúttal a japán származású amerikai Dan The Automatornek jutott, aki dolgozott már a Gorillazzal és a Kasabiannel is. Három dalban közreműködik (társszerzőként is) Noel Gallagher, a fő kollaborátor azonban Beck – szinte az egész Ohio Players olyan hatást kelt, mintha az a Beck-lemez lenne, amelyet tőle majd’ tíz éve hiábavalóan várunk.

Ami a dalokat illeti, a This Is Nowhere annak ellenére élvezetes, hogy a „nowhere” szó 35-ször hangzik el benne, a Don’t Let Me Go jóval glamúrosabb, mint bármi, amit a Black Keys eddig csinált, a Beautiful People (Stay High) pedig az együttes eddigi legnagyobb slágere a Lonely Boy óta. Még csak a harmadik számnál tartunk, és a színvonal ezután sem ül le. Az On the Game-ben ringós üzemmódban dobol Carney (nem csoda, hiszen ez az egyik Gallegher-dal), az Only Love Mattersben a grúvok viszik a prímet, a You’ll Play színtiszta Motown-hangzás, a Read ’em and Weep meg simán lehetne egy Tarantino-film betétdala. Az egyetlen negatívum Juicy J rapbetétje a Paper Crownban, de attól ez még simán az év egyik legjobb albuma. Meglehetősen kevés példa van arra, hogy valaki a tizenkettedik lemezével érje el kreativitása csúcsát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.