lemez

St. Vincent: All Born Screaming

Visszhang

Annie Clark session-zenészként kezdte a karrierjét, játszott a Polyphonic Spree-ben és Sufjan Stevens turnézenekarában is.

2007-ben döntött úgy, hogy szólókarrierbe kezd St. Vincent néven. Már debütálása (Marry Me, 2007) idején is gyakran hasonlították David Bowie-hoz, és a hasonlóság nem volt légből kapott, a zenész valóban albumról albumra változtatott a hangzásán és a külsején is. Igazán nagyot a 2014-es cím nélküli lemezének hűvös art-popjával gurított, amiért még egy Grammy-díjat is bezsebelhetett. A dalszerzőként, gitárosként és producerként is innovatívan gondolkodó Clark azóta kiadott anyagai sem sikerültek rosszul, de a műfaji kirándulások néha kissé a konzisztencia rovására mentek.

A most megjelent All Born Screaminget az énekes „poszt-dögvész popként” aposztrofálta, és már a kísérteties hangulatú Hell Is Near című nyitódal előrevetíti a lemez hangulatát. Bár néha megcsillan valamiféle fény egy-egy dalban, felszabadult pillanatok nem igazán vannak, de mivel St. Vincent tényleg popzenében gondolkodik, még a klausztrofób, fojtogató hangulatú számaiba is könnyedén bele tud csavarni egy tapadós refrént. A korszellemhez képest jó nyersen megszólaló anyag írásának korai fázisában a zenész analóg szintikkel kísérletezgetett, de ezek mellett a torzított gitár is nagyobb szerepet kap, mint a legutóbbi lemezeken. Az All Born Screaming nem mindig könnyű hallgatni való, de egyben mégis működik annyira, hogy biztosan ott legyen St. Vincent legjobbjai között.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.