Visszhang: tévésorozat

The Curse

Visszhang

Nathan Fielder eddig főként a valóság határaival flörtölő agyament dokureality műfajában utazott, de legújabb (meta)fikciójával egészen új mélységekbe és magasságokba lép.

Rejtély, hogy kapott zöld utat eddigi bizarr realityjeire, amelyek merev humor, nyugtalanító erkölcsi dilemmák és a nézőkből kiváltott szekunder szégyenérzet keverékére épültek. A Nathan for You-ban amerikai kisvállalkozóknak igyekezett vadabbnál vadabb üzleti tanácsokat eladni (és a kamerák előtt csinált hülyét belőlük), A próbában pedig aprólékos szimulációkkal igyekezett felkészíteni átlagembereket életük egy-egy nehéz szituációjára (miközben lassan bontogatta a valóság és fikció szövetét).

Legújabb sorozatában egy friss házaspárt (Nathan Fielder és Emma Stone) követünk, amely egy lepukkant új-mexikói kisvárosban honosítaná meg a környezettudatos passzívházak kialakítását, miközben egy manipulatív reality filmes (a sorozat társírója, Benny Safdie) filmezi a projekt minden mozzanatát. Hamar kiderül, hogy Siegelék valójában vadul dzsentrifikálnak, és saját céljaikra használják a kiszolgáltatott helyi közösséget. Saját szemükben persze ők a közösség megmentői, és elég messzire mennének, hogy fenntartsák a látszatot. A The Curse kellemetlen néznivaló, sőt olykor egyenesen pszichológiai horror: Whitney és Asher bizarr házassága már önmagában is nyomasztó, de még a természetfeletti is be­avatkozik az életükbe (egy szomáliai kislány „átka” következtében). Az egyre borzongatóbb fordulatok közben a néző lassan ráeszmél, hogy egy igazi gyöngyszemet lát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.