Visszhang: film

The Outfit

Visszhang

Nyilván szabás-varrási hasonlatokkal lehetne a leg­egyszerűbben leírni ezt a filmet.

Feszesre szabott cselekmény, sűrűn szőtt fordulatok, Johnny már a halszálkás öltönyökkel alszik. Többletjelzés lenne, mert a film maga is szakzsargonban íródott, másrészt nem kell neki semmiféle mutatvány, hogy eladható legyen. Elég elmondani, hogy a Kódjátszma forgatókönyvírója ez­úttal rendezőként is jelen volt, és hogy Mark Rylance sztoikus gengsztere lehengerlő (bár lehet, hogy ez a név ezzel a jelzővel egy mondatban szintén többletjelzés).

A színészt legkésőbb a Kémek hídjában nyújtott Oscar-díjas alakítása óta egyébként is az aggasztóan nyugodt főgonosz alakjával azonosítjuk, de ezt a szerepet most mintha tényleg rá öntötték volna.

Leonard boltját a chicagói bűnbanda egyfajta kommunikációs központként használja, ahol biztonságosan tudják lebonyolítani az ügyleteiket. De a maffiában mindenkinek nagyok az ambíciói, így hamar mexikói patthelyzetté eszkalálódik az ír–angol ellentét. Az izgalmas történetet a film kamaradráma jellegével és csupán néhány órát felölelő cselekményével formailag is követni tudja, így unatkozni sem marad idő. Valójában olyannyira fondorlatos mű, hogy a néző a túlingerelt csigához hasonlóan már nem is rezzen össze az újabb és újabb fordulatok láttán – sajnos. De azért rossz fényt vet ez most az utóbbi idők whodunit filmjeire (igen, Kenneth Branagh, rád nézünk), mert az első nagyjátékfilmes rendezőnek úgy sikerült életet lehelnie a haldokló műfajba, hogy közben még a kötelező píszí pontok belefoglalása is sikerült neki.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.