Visszhang: könyv

Turi Lilla: Ha a zsiráfok…

Visszhang

Igen, ebben a könyvben a zsiráfoké a főszerep.

Zsiráfvárosban minden nagyon zsiráfi, illetve zsiráfosan emberi, végtére is a zsiráfok ugyanúgy, mint mi, rendezett térben, társadalmi normák között élnek. Ők is puha ágyakban ébrednek reggelente a magas házukban, hogy azután a sült leveles müzlijüket majszolgatva újságot olvassanak. Biciklivel vagy nekünk speciális, nekik átlagos – a fejek számára kivágott tetejű – busszal mennek munkába, iskolába, ide-oda. Időnként a zsiráfok is összevesznek vagy egymásba szeretnek, étterembe járnak, ahol a cserepes fa asztaloknál rágcsálnak csemegelombot. Van köztük pék, orvos, illusztrátor, kukás és óvodás, és ők mind teljesen hétköznapi módon, zsiráfosan végzik a munkájukat, élik mindennapjaikat. Mindeközben elég cukik is. Munka után pihennek, kertészkednek, gondosan metszik a fákat, főznek, játszanak, majd jöhet a mosakodás, és végül az esti mese, például a Ha az emberek című. És alig van különbség! Talán csak a szívószáluk, a szaxofonjuk más, na meg barátságosabban bokszolnak, és nincs gondjuk darukra az építkezéseken. Turi Lilla képeskönyve – amelyet maga illusztrált – magaslati szemlélődést kínál a maga furcsa perspektívájából, kitűnő humorral. A mese kevés szövegű, inkább silent book jellegű, igazi forgatni való album ez. A remek illusztrációkat, azok részleteit, nagyon színes világát, kidolgozását olyan jó nézegetni, hogy akár a szobánk falán is el tudnánk képzelni mindegyiket.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."