Visszhang: lemez

White Lung: Premonition

Visszhang

Amikor a kanadai együttes 2010-ben kiadta az első nagylemezét, sokan a punk legújabb hullámáról és megmentéséről kezdtek el beszélni.

Azonban hiába dolgozták végig az évtized első felét, hat év alatt négy albumot megjelentetve, a remélt őrségváltás elmaradt, a punk élvonala ugyanolyan retrográd lemezeket készít, a White Lung pedig inkább üde színfolttá szelídült hipergyors dalaival, kaotikus gitártémáival és Mish Barber-Way énekesnő kiabálásával. A 2016-os Paradise után a lendület megtört, Barber-Way-nek gyermeke született, a Penthouse magazin (!) szerkesztője lett, a zenekar évekig nem koncertezett, így nem volt nagy meglepetés, amikor tavaly bejelentették, hogy a Premonition a White Lung utolsó lemeze.

Nehéz megfogalmazni, hogy mi hiányzik az új albumból: a korábbi stílusjegyek alig változtak, a dalok sem lassultak, Kenneth William ezúttal is kifejezetten innovatívan gitározik, mégis erőtlennek tűnik a korábbiakhoz képest. A Premonition öt éven keresztül készült, a felvételek többször félbeszakadtak, és talán ebből is adódik, hogy a korábbiakhoz képest sterilebbnek, mesterkéltebbnek tűnik a hangzás. Ami igazodik a mostani posztpunkdivathoz, de nem áll annyira jól a zenekarnak. Pár év múlva valószínűleg nem ez a kissé felemás, félszívvel készült lemez fog eszünkbe jutni a White Lungról, bár a hőskort valamelyest ez is megidézi, de a 2014-es Deep Fantasy sokkal inkább igazságot szolgáltat a zenekarnak, mint ez az album.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.