Visszhang: lemez

Yo La Tengo: This Stupid World

Visszhang

Jövőre ünnepli negyven­éves jubileumát a szerethetően esetlen, zajos gitárzenét játszó Yo La Tengo.

Az amerikai trió az 1997-es I Can Hear the Heart Beating as One című lemezük idején járt legközelebb az áttöréshez, és bár ez elmaradt, a zenekar azóta is üzembiztosan működik, és többnyire két-három évente jelentkezik egy-egy új anyaggal.

A Yo La Tengo kísérletező kedve nem lankadt az évtizedek során, és még most is tudnak meglepetést okozni, 2020-ban például egyetlen mikrofonnal rögzítettek egy teljesen instrumentális drón/

ambient lemezt. A most megjelent This Stupid Worldnél szintén újfajta alkotási metódust próbáltak ki: az albumot producer nélkül készítették a zenekar próbatermében, mégpedig úgy, hogy először teljesen szabad improvizációkat rögzítettek, majd ezekhez utólag írtak csak szövegeket.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.