Interjú

„Hagyni, hogy a dalok vezessenek”

Harry Draper, Seafret

Zene

A yorkshire-i kisvárosból már első lemezükkel Londonba vitt az útjuk, a vezető kiadók világát hátrahagyva azonban saját lehetőségeik szűkítéséből is profitálni tudtak. A járvány óta ráadásul már a produceri munkák is házon belül zajlanak. A Seafret gitárosával néhány nappal a duó európai turnéja előtt beszélgettünk.

Magyar Narancs: Több interjúban is elmesélted már, hogy egy bridlingtoni open mic-esten találkoztál először Jack Sedmannel, a duótok történetét bemutató, nemrég megjelent kisfilmből viszont az is kiderül, hogy valójában a papád volt az, aki először felvetette, hogy együtt kellene zenélnetek. Elég jónak bizonyultak a megérzései.

Harry Draper: Az volt az első alkalom, hogy Jack közönség előtt énekelt. Lenyűgöző volt a hangja, a fellépése után pedig elkezdtünk beszélgetni. Apám is ott volt, és egyszer csak megjegyezte, hogy akár együtt is csinálhatnánk valamit. Nem tudom, hogy pontosan mit láthatott bennünk, akkor még mind a ketten elég fiatalok voltunk, de úgy voltunk vele, hogy miért ne próbálhatnánk meg? Örülök, hogy megfogadtuk a tanácsát.

MN: Neked is aznap este volt az első fellépésed?

HD: Nem egészen. Én akkor már túl voltam néhány koncerten, mivel apa countryzenekarában bendzsóztam. De persze még nekem is nagyon új volt az egész, csak tizenöt éves voltam.

MN: A családodnak, és különösen édesapádnak, ezek szerint minden szempontból nagy szerepe volt abban, hogy zenész lett belőled. A zenei ízlésedet is formálták?

HD: Teljes mértékben. Nem is nagyon alakulhatott volna másképp, hiszen én is mindig azokat zenéket hallgattam, amelyeket a szüleim. Ebből adódóan fiatalon elsősorban blues és bluegrass country hatások értek. A régi stílusú gitárzene és az olyan előadók fogtak meg igazán, mint például John Martyn. Mindez nagy hatással volt az én stílusomra is, főleg a fingerpicking játéktechnikámra.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.