lemez - Noah & The Whale: Last Night On Earth

Zene

A londoni Noah & The Whale második, 2009-es albumának (The First Days Of Spring) ott a helye minden idők legjobb szakítós lemezeinek élmezőnyében, ráadásul sok más, hasonló témájú művel ellentétben ők nemcsak nyavalyogtak, hanem már a kiutat is próbálták meglátni. Konkrétan Charlie Fink frontemberről volt szó, aki Laura Marling énekesnővel való szakítását tárta akkor a világ elé.
A londoni Noah & The Whale második, 2009-es albumának (The First Days Of Spring) ott a helye minden idõk legjobb szakítós lemezeinek élmezõnyében, ráadásul sok más, hasonló témájú mûvel ellentétben õk nemcsak nyavalyogtak, hanem már a kiutat is próbálták meglátni. Konkrétan Charlie Fink frontemberrõl volt szó, aki Laura Marling énekesnõvel való szakítását tárta akkor a világ elé. És visszatérve a kiútra: a harmadik albumon egyrészt már ott az alapigazság az elsõ kislemezre másolt sláger címében (L.I.F.E.G.O.E.S.O.N.), másrészt az eddig megszokott indie-folkot vidám, szintetizátoros gitárpop váltja. "riási tehát az elkanyarodás az olyan elõadóktól, mint a Belle & Sebastian, az Arcade Fire és az Elbow - a csak címében sötét Last Night On Earth-öt egy kicsit talán a Snow Patrolhoz lehet hasonlítani, de ennél még õk is érdekesebbek. A melankólia alighanem jobban fekszik a Noah & The Whale-nek, mert ezúttal nyoma sincs annak az izgalomnak, amit a legutóbbi alkalommal még képesek voltak kiváltani. Fink hanghordozása néha kifejezetten irritáló, a dalok pedig érdektelenek: a Life Is Life-nak már a címe is rossz, a Give It All Back nem más, mint a Summer Of 69 újraírt változata, a Waiting For My Chance To Come pofátlan Tom Petty-nyúlás; egyedül a Line címû szám képes egy kis bizsergést okozni. Kár értük, de hát biztosan csinálnak még ennél jobb lemezt is, ha megint jön valami szakítás. Addig meg kihúzzuk a First Days Of Springgel, vagy esetleg a 2008-as debüttel, a Peaceful The World Lays Me Downnal.

Mercury/Universal, 2011

***

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.