Németh Szilárd alapítványának sporttelepén bérel irodát a tankerület

Belpol

A Dél-Pesti Tankerületi Központ három kerületet érintően működik, az önkormányzatok mégsem tudtak számára irodát biztosítani. A Csepel SC-nek havi százezer forintot fizetnek az irodaépületért. 

A Németh Szilárd Fidesz-alelnök érdekeltségébe tartozó Csepel SC sportközpontban bérel irodát 2023 októberétől a Dél-Pesti Tankerületi Központ havi százezer forintért – erősítette meg a Narancs.hu értesülését a tankerület. 

Még 2020 végén közölte Németh Szilárd a Facebookon, hogy az általa tulajdonolt Kozma István Magyar Birkózó Akadémia (KIMBA) megvásárolta a Csepel SC Alapítvány alapítói jogait gyakorló céget, amivel a kerület egyik legnagyobb ingatlantulajdonosa lett. Ezzel ugyanis a KIMBA-é lett a Béke téri komplexum – az egykor sikeres egyesület, a Csepel SC sporttelepe –, benne a 12 ezer fős stadionnal, valamint hozzá kerültek a Hollandi úti és a Gubacsi hídnál lévő telepek. 

Sok víz lefolyt azóta a Dunán (Csepelnél is), a kerület két erős embere pedig, Németh és a jelenlegi polgármester, Borbély Lénárd egymásnak feszült: kettejük viaskodása odáig vezetett, hogy Borbélyt kiebrudalták a Fideszből, így ő immáron függetlenként méretteti meg magát a közelgő önkormányzati választáson. Egy helyi lokálpatrióta egyesületet gründolt magának, amint arról a Narancs.hu beszámolt:

A két csepeli politikus között meglévő feszültség éppen a Csepel SC bekebelezése környékén kezdett kibontakozni a nyilvánosságban: Borbély lapunknak akkor azt nyilatkozta: „A megválasztásunk óta ugyanazt képviselem; a csepelieké kell, hogy legyen a Csepel SC. Németh Szilárd is erről beszélt 15 éven keresztül. Ez úgy valósulhat meg, ha az állam, de leginkább akkor, ha az önkormányzat tulajdonába kerül.”

Nem sok minden változott, de a tanker beköltözött

A Csepel SC oldalán pofás látványtervek vannak a komplexumról: a képeken fedett lelátójú stadion, felújított versenycsarnokok, sőt lakópark is látható. A komplexum fejlesztési tervét 52,5 milliárd forintra becsülték. 2022 végén bemutattuk, hogy a Németh Szilárd alapítványának birtokába került létesítmény siralmas állapotban van, lényeges változás, nagyobb fejlesztés tudomásunk szerint azóta sem történt. 

A közelmúltban azonban valamiféle renoválás itt-ott mégiscsak végbement. 

 
A Csepel SC szépen lefestett bejárata
Fotó: Olvasónk felvétele

 
Egy rendezett épület a Csepel SC területén belül: a Dél-Pesti Tankerületi Központ
Fotó: Olvasónk felvétele

A valahai főbejárat kerítésén a Dél-Pesti Tankerületi Központ címerét látni, ami egy felújított épület bejáratán is látszik. 

 
Fotó: Olvasónk felvétele

Az önkormányzatoknál nem kaptak helyet

„Elektronikus úton érkezett megkeresésére tájékoztatom, hogy

azért van a Csepel SC sportközpontjában a Dél-Pesti Tankerületi Központ irodaháza, mert a feladatellátási területünkön lévő önkormányzatok nem tudtak számunkra megfelelő elhelyezést biztosítani.

Az épületet 2023 októberétől, havi bruttó 100 000 forintért béreljük” – írta megkeresésünkre Tóth István, a tankerület igazgatója. 

A több tucat oktatási intézményt fenntartó tankerület három kerületben (IX., XXI., XXIII.) működik, a leírtak alapján mégsem sikerült számára irodát biztosítani. Írásban kerestük meg a KIMBA-t és a Csepel SC Alapítványt, de cikkünk megjelenéséig nem érkezett tőlük válasz.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

A MÁV finanszírozza az elavult iparvágány karbantartását a kínai cég számára

Vácon a gödi Samsung SDI-nak is dolgozó kínai hatterű CECZ cégcsoport az év elején jelentette be, hogy szeretné, ha a város déli részén lévő, mintegy húsz éve nem használt iparvágányt újra üzembe helyeznék. Úgy tűnik, kérése meghallgatásra talált: a munkálatok megelőzték a kormányhivatal és az önkormányzat közös bejárását. A karbantartás költségét a MÁV állja.