Texas gyilkos földjén

  • - kg -
  • 2012. február 9.

Film

Minden sorozatgyilkosos filmben eljő a pillanat, amikor a kamera jelentőségteljesen ráközelít arra a térképre, melyre az eddigi áldozatok fényképe és még sok egyéb színes információ van kitűzve.

 


 

Mindenféle nyilak mutatnak mindenfelé, annak érzékeltetése végett, hogy itt komoly munka folyik, vagy ha mégsem, legalább valaki vette a fáradságot, hogy filccel összekössön néhány pontot a térképen. Ha ugyanezen filmben sűrűn esik, magas a páratartalom, hangosan neszez a mocsárvilág, déli az akcentus, hónaljban izzadnak a gyilkosságiak, a gyilkos fantomképe pedig szinte bárkire ráillik a sarki benzinkút törzsközönségéből, akkor szinte mindent el is mondtunk a thriller azon alfajáról, melybe ezúttal is belecsöppentünk. A világért sem állítanánk, hogy a felsorolt elemekből ne lehetne valami épkézláb dolgot kihozni, bizonyított tény továbbá, hogy van az éjszakának az a pontja, amikor csakis a mocsári thrillerek és a nagyot köpő délvidéki tahók hozhatnak enyhet a hajnal kínjaira. Igény tehát volna rá, és ezeket az igényeket, ha mást nem is, Michael Mann lányának filmje nem is hagyja kielégítetlenül: Canaan Mann a papa ünnepelt nyomdokain lépked, s divatos designerbakancsban tipegi végig a sáros-véres thrillertávot. A ma oly divatos copy-paste technikával alkot, miként a színjátszást még kóstolgató Sam Worthington is ezt használja - meg vannak számlálva az évtizedei a pályán. A film induló volt a Velencei Filmfesztiválon - elnézve az előző évek kínálatát, akár nyerhetett is volna. Egy sárarany oroszlánt.

PARLUX Entertainment


Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.