A Budapest Airport megvásárlása bár közel áll a véglegesítéshez, vélhetően nem zárul le az idén, mert a vevőnek egyszerre 3 tulajdonossal és 10 hitelezővel is meg kell állapodnia – mondta Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a Bloombergnek adott interjújában. A miniszter hozzátette: „ez egy nagyon nehéz tárgyalássorozat, amely során a kormány piaci alapú árat akar kiharcolni”.
Nagy Márton azt is elárulta, hogy a katari állami beruházási alapot is megpróbálják meggyőzni, hogy csatlakozzon a vásárló konzorciumhoz.
A miniszter emellett megerősítette, hogy francia segítséggel vennék meg a Budapest Airportot, ám az államnak lenne 51 százaléka benne, a katari alap pedig ezután pénzügyi vagy stratégiai befektetőként csatlakozhatna a projekthez. Amennyiben megvalósul az üzlet, az állam azt tervezi, hogy épít egy harmadik terminált, és bővíti a kapacitásokat mind az utasok, mind pedig a teherszállítás tekintetében.
Az interjút szemléző hvg.hu emlékeztetett, a magyar állam a reptérvásárlás érdekében már értékesítette a 15 százalékos Erste-részesedését, emeltek egy nagyot a 2028. május 22-én lejáró dollárkötvény-állományon, valamint szinte majdnem kiszálltak az egyik legismertebb biztosítótársaságból, a magyar VIG-nél a 45 százalékos részesedésüket 10 százalékra csökkentették. Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, Nagy Márton még október elején beszélt arról, hogy el kell adni néhány dolgot ahhoz, hogy a Budapest Airport megint magyar kézbe kerüljön. A gazdaságfejlesztési miniszter akkor az év végét tűzte ki célul az üzlet megvalósításáig.
(Címlapképünkön: A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2A terminálja. Fotó: MTVA/ Jászai Csaba)