rés a présen

„Urbánus felvetések”

  • rés a présen
  • 2022. október 12.

Képzőművészet

Mucsy Szilvia fotóművész

rés a présen: Sokszor fényképésznek nevezed magad. Van különbség a fotográfus, a fotóművész vagy a fényképész kifejezés között?

Mucsy Szilvia: Sokáig nem szerettem a fotóművész megnevezést, annak ellenére, hogy a Miskolci Galéria Fiatal Magyar Fotó ’90 után című kiállításán debütáltam, a 90-es évek elejétől több egyéni és csoportos kiállításon szerepeltem. A MOME-n konkrétan fotóművészként végeztem, majd az athéni képzőművészetire jártam. A családunkban, bár mindenki értelmiségi pályát választott, én vagyok az egyetlen művész, és sokáig valamiféle fellengzős képzetet társítottam ehhez a szóhoz, talán ezért sem használtam. Az egyetem előtt viszont a Práter utcai Fényképész Szakiskolába jártam, és a fotográfia minden területét, az alkalmazott és riportfotót is megtanultam, sőt a pályám elején évekig zenei magazinok fotósaként dolgoztam. Fontosnak tartottam, hogy a szakma minden részéhez értsek, így a fotográfus az a fogalom, amely a leginkább definiálja szakmai identitásomat.

rap: Fotográfusként mi a célod?

MSZ: A célom hasonló, mint bármelyik művésznek, a munkáimon keresztül átadni egy szeletet a világból. Amit én látok belőle, amin keresztül – formák, fények, tónusok segítségével – történetet mesélek, hangulatot keltek, emléket hívok elő, illatot idézek fel, megnevettetek. A munkáim reflektálnak a világra, néhol konkrét sztorikat mondok, néhol pedig csak hagyom, hogy a néző rákapcsolódhasson egyfajta áramlatra, kaput nyitva a két dimenzióból egy multidimenziós térbe. A témáim mindig a valóságból merítenek, urbánus felvetések, vagy lírai gondolatok, személyes narratívák.

 
Fotó: Antonis Moraitakis

rap: A Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központban nemrég nyílt Best Regards című kiállításodat hova sorolod ezek közül?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.