Film

Akkádok a gáton

Ördögűző – A hívő

Kritika

Azt kérdezzük magunkban, hogy oly sok prequel (előzményfilm) és sequel (folytatás) dacára miért is kellett egy újabb Ördög­űző-filmet leforgatni?

Lehetne az a válasz, hogy ezzel ünnepelnék az eredeti, 1973-as The Exorcist fél évszázada megesett bemutatását, azonban az évforduló csupán ürügy arra, hogy elővegyék a pénztermő filmcímet. A franchise újraélesztését ugyanis csak az motiválja, hogy sikeres filmek egész sora készült a tárgyban az elmúlt évtizedekben is. Ezek között akadtak persze jócskán olyanok, amelyek izgalmi értéke is figyelemre méltó, hogy mást ne mondjunk, a Démonok között széria kétségbevonhatatlan sikere (amelynek hatása alatt még az idei Apáca 2-re is beülnek emberek!) joggal válthatott ki irigységet az iparági konkurencia körében.

A rendezői feladatot sem akárki vállalta: David Gordon Green az utóbbi években a halloween-franchise-t élesztette újra, összesen három folytatással, egy ideig meglehetős kritikai és közönségsiker mellett. Csakhogy a Halloween slasher; egy kortalan és majdnem elpusztíthatatlan, magától is folyton-folyvást előkerülő, s legott öldöklő lidércről szól, akit nem kell sem megidézni, sem a testünkbe fogadni. Egy Ördögűző-moziba, amennyiben hű akar lenni a nevéhez, feltétlenül szükséges egy démon, amely csatornát talál a pokolból egy ember lelkébe. Persze ehhez invitálni kell: az eredeti filmben elég ehhez egy ouija-tábla (azóta elkészült az Ouija 1. és 2. is), a mostaniban pedig egy házilagos kivitelű rituálé, amellyel az egyik főszereplő gyereklány halott anyjának szellemét akarják megidézni. Az eredeti Ördögűzőben is homályban maradt, hogy miért pont Regant szúrja ki magának Pazuzu, a derék, ám rossz hírű mezopotámiai démon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.

Milliókat érő repedések

Évekig kell még nézniük a tátongó repedéseket és leváló csempéket azoknak a lakóknak, akik 2016-ban költöztek egy budafoki új építésű társasházba. A problémák hamar felszínre kerültek, most pedig a tulaj­donosok perben állnak a beruházóval.

Egyenlőbbek

Nyilvánosan megrótta Szeged polgármestere azokat a képviselőket – köztük saját szövetségének tagjait –, akik nem szavazták meg, hogy a júliustól érvényes fizetésemelésük inkább a szociális alapba kerüljön. E képviselők viszont azt szerették volna, hogy a polgármester és az alpolgármesterek bérnövekménye is közcélra menjen.