Dokumentumfilm

Ki keresi a szédelgőt?

Felicity Morris: A Tinder-csaló

Kritika

Még mielőtt bárki megijedne, a Tinder sértetlenül került ki a drámai történetből, még akkor is, ha be kell látnunk, hogy a hétpróbás csaló, Shimon Hayut tevékenykedése nem vet túl jó fényt a platformra.

Pedig a sztoriban a társkereső alkalmazás éppen ennyi: egy platform, amelyet ki az igaz szerelem meglelésére, ki tetemes összegek kicsalására használ. Feli­city Morris dokumentumfilmje sokkal inkább a Hayut mesterkedései során átvert, majd rajta együttes erővel bosszút álló nőkről és a csaló nyomába eredő norvég újságírókról szól.

A norvég Cecilie, a svéd Pernilla és a holland Ayleen mind hónapokig hitték, hogy egy gyémántmogul dúsgazdag örököse csapja nekik a szelet Simon Leviev néven. A férfi fény­űző életvitelét – amellyel elbűvölte leendő áldozatait – más átvert nők pénzéből finanszírozta. Cecilie lesz az első, aki a nyilvánossághoz fordul, és felkutatja a globálisan aktív szélhámos többi áldozatát is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.