Rádió

Sivatagi show

Podcast a foci vb-ről

Kritika

A labdarúgó-világbajnokság elkezdődött, és halálra dolgoztatott stadionépítő rabszolgák ide, homokba tiport emberi jogok amoda, nem söpört végig bojkotthullám a bejutott válogatottak között. Igaz, a fél Pest megyényi területen felhúzott megastadionok egyikében sem mérnek sört, ami majdnem kiverte végül a biztosítékot, de aztán ez is átment, ahogy minden.

A fociszkeptikusok tapsolnak, a hétköznapi focibarátok otthonról méltatlankodnak, a kommentátoroknak pedig jelentősen megnehezedett a dolguk. Nem tehetnek úgy, mintha mindezek a problémák (meg még azok, amiket nem is említettünk) nem léteznének.

A hazai futballértők és wannabe elemzők népes, de nem éppen sokszínű társaságából az utóbbi időben látványosan kiemelke­dett a számos fórumon nagy elánnal dolgozó korábbi válogatott futballista, Hrutka János a maga alapos és elfogulatlan, ugyanakkor meglehetősen szórakoztató bejelentkezéseivel. Nem csoda, hogy a podcastszcénában igen aktív 24.hu is őt, illetve a lap sportügyi felelősei közül Kálnoki Kis Attilát és Marosi Gergőt állította hadrendbe a vb idejére. A régóta futó Ajtó-ablak ziccer című sorozatban amolyan extra adáslánccal követik majd a sivatagi tornát, mindennap elemzésekkel, beszélgetésekkel, beszámolókkal szórakoztatva az efféle szórakozásra vágyókat. Az első adás a torna nyitónapján került az on­line éterbe, de még a borzadályos nyitómeccs előtt, amolyan esélylatolgató, körülményelemző móduszban.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.