Film

Teli szájjal nem beszélünk

Halina Reijn: Jókislány

Kritika

Tudjuk, hogy egy nő mindenre képes egyedül, de mi van akkor, ha valamihez mégis férfi kell neki?

Ezzel a – mára lassan tabunak számító – gondolattal borzolja a kedélyeket Halina Reijn filmje, de hogy valódi gondolatébresztés motiválja, vagy csak alibit keres az erotikus thrillerhez, az nem egyértelmű, mivel égető társadalmi problémáját úgy ábrázolja, hogy a gondolkodáshoz szükséges vér a fejünk helyett egész máshova csoportosuljon a film közben.

Romy (Nicole Kidman) óriás techcégének vérprofi vezetője egy állásinterjún megismerkedik a zavarba ejtően fiatal és legalább annyira vonzó Samuellel (Harris Dickinson), majd egy kör kötelező dilemmázás után úgy dönt, lefekszik vele. Mit lefekszik, letérdel, lekúszik, lefetyeli a tejet is a földről, ha a fiú kéri. Sikeres cégvezetőként a gyakornokkal BDSM-et játszani, miközben két szép gyerek és az amúgy fülig szerelmes Antonio Banderas (a férj szerepében) vár otthon, az a hazardírozásnak olyan szintje, amelyre a legnagyobb szerencsejáték-függők is elismerően bólintanának. De hát mit lehet tenni, ha egyszer ez hozza lázba az ember lányát?

A szexuális vágyaikat elnyomni kényszerülő nők himnusza ez a film, kétségtelen, és addig csűri-csavarja a hatalom kérdését, hogy még a #metoo vádakat is meg­ússza valahogy. Lehet itt inspirálódni mindenkinek…

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.