Film

Teli szájjal nem beszélünk

Halina Reijn: Jókislány

Kritika

Tudjuk, hogy egy nő mindenre képes egyedül, de mi van akkor, ha valamihez mégis férfi kell neki?

Ezzel a – mára lassan tabunak számító – gondolattal borzolja a kedélyeket Halina Reijn filmje, de hogy valódi gondolatébresztés motiválja, vagy csak alibit keres az erotikus thrillerhez, az nem egyértelmű, mivel égető társadalmi problémáját úgy ábrázolja, hogy a gondolkodáshoz szükséges vér a fejünk helyett egész máshova csoportosuljon a film közben.

Romy (Nicole Kidman) óriás techcégének vérprofi vezetője egy állásinterjún megismerkedik a zavarba ejtően fiatal és legalább annyira vonzó Samuellel (Harris Dickinson), majd egy kör kötelező dilemmázás után úgy dönt, lefekszik vele. Mit lefekszik, letérdel, lekúszik, lefetyeli a tejet is a földről, ha a fiú kéri. Sikeres cégvezetőként a gyakornokkal BDSM-et játszani, miközben két szép gyerek és az amúgy fülig szerelmes Antonio Banderas (a férj szerepében) vár otthon, az a hazardírozásnak olyan szintje, amelyre a legnagyobb szerencsejáték-függők is elismerően bólintanának. De hát mit lehet tenni, ha egyszer ez hozza lázba az ember lányát?

A szexuális vágyaikat elnyomni kényszerülő nők himnusza ez a film, kétségtelen, és addig csűri-csavarja a hatalom kérdését, hogy még a #metoo vádakat is meg­ússza valahogy. Lehet itt inspirálódni mindenkinek…

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Séta a Holdon

A miniszterelnök május 9-i tihanyi beszédével akkora lehetőséget kínált fel Magyar Péternek a látványos politikai reagálásra, hogy az még a Holdról is látszott.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.

Egyszerű világpolgár, hídépítő

  • Mártonffy Marcell

Észak-amerikai pápára senki sem számított. Íratlan szabály volt – állítják bennfentesek –, hogy jezsuita és amerikai szóba sem jöhet. A szilárd alapelv egyik fele 2013-ban, másik fele 2025. május 8-án dőlt meg. A Chicago környékéről származó Robert Francis Prevost bíboros a megbízható szakértők listáján sem szerepelt a legesélyesebbek között. A fehér füst azonban meglepően hamar előgomolygott a Sixtus-kápolna ideiglenes kéményéből.