Lemez

World music: csupa

Kritika

elképesztő siker – a napórától a teljes elsötétülésig.

Kamel El Harrachi: Nouara Az utóbbi hetek egyik legnagyobb rádiós sikere volt a mandolás-énekes Kamel el Harrachi új albuma, amellyel édesapja, Dahmane El Harrachi előtt hajtott fejet. A papának nagy tekintélye volt az arab világban, őt tartják az andalúziai gyökerű arab tánczene, a chaabi forradalmasítójának. Volt egy világslágere is, a Ya Rayah, ugyan nem az ő, hanem Rachid Taha előadásában robbant nagyobbat, 1997-ben, tizenhét évvel Harrachi végzetes autóbalesete után.

Kamel hétéves volt, amikor elvesztette édesapját, de addig sem gyakran látta, hiszen Dahmane Párizsba költözött. A felvételeit azonban jól ismerte, és ahogy a kamaszkorba lépett, eltökélte, hogy minden ízében a magáévá teszi azokat. Magára zárta az ajtót, és gyakorolt, aztán amikor elérkezett az ideje, ő is Párizsba költözött, ahol Dahmane dalaival az arab kávéházak új kedvence lett. Meghalt a király, éljen Kamel…

Na de Kamel nem pompára vagy látványos karrierre vágyott. Az első albumával (Ghana Fenou) 2009-ig váratta híveit, és bár utána számos meghívásnak tett eleget, a ragyogásnál fontosabb volt számára az a zenei-pszichológiai munka, amellyel mentális problémákkal küzdő fiataloknak segíthetett.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.