Tévésorozat

Outer Banks

  • SzSz
  • 2020. június 14.

Mikrofilm

Paradicsomi környezet, féktelen szabadság és forró napsütés, amelyet csak a legsötétebb fordulatoknál előbukkanó viharok szakítanak félbe. A földi mennyország egyik felén a csórónak bélyegzett snecik, másik oldalán a gazdag és elkényeztetett flúgosok élnek, az egyetlen érdemi különbség köztük a birtoklott hajók mérete, a tinidrámák hagyományaihoz mérten ugyanis minden egyes szereplő úgy néz ki, mint aki most mászott elő egy divatmagazinból. A két világ egy tiltott szerelemben találkozik, hogy aztán elszabaduljon a pokol.

Egészen hasonló történettel operált a lassan a műfaj megkerülhetetlen darabjává nemesedő Narancsvidék is – ám abban nyílott lehetőség a figurák felépítésére, a miliő bemutatására, egy normális soundtrack összeállítására, csupa olyan dologra, ami nem fér bele egy futószalagon érkező Netflix-produkcióba. A hasonszőrű sorozatok egy idő után menthetetlenül trashbe mennek át: elfogynak a számba jöhető szerelmi partnerek, egyre kevésbé okoznak meglepetést a múltból felbukkanó rejtélyek és szereplők, a sztori pedig végleg búcsút mond a racionalitásnak. Az Outer Banks meglepően gyorsan pörgeti végig ezt a folyamatot: tíz részbe belefér személyenként egy családi dráma, egy szerelmi kaland, némi kincskeresés, pár gyilkosság, sőt, még egy nagyszabású menekülés is. A sorozat javára legyen mondva, hogy soha nem próbál úgy tenni, mintha valóban érdekelnék a pubertáskor problémái, és morális utat sem igyekszik mutatni. Csattanjon a csók/pofon, és minden részben legyen egy üldözéses jelenet – a többi nem számít.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.