A Nemzetiben megsérült egyik színész még nem beszélt Vidnyánszkyval a balesetről

  • narancs.hu
  • 2024. február 5.

Színház

Horváth Lajos Ottó elmondása szerint az igazgatót nagyon leköti a színház, őt meg a gyógyulás.

Még legalább fél évig eltart a Nemzeti Színházban történt baleset után a rehabilitációja, míg helyrejön az egészsége

ezt mondta az Indexnek adott interjújában Horváth Lajos Ottó, aki tavaly novemberben Szász Júliával súlyos balesetet szenvedett a Nemzeti Színházban a Rómeó és Júlia előadás közben.

Ő kéz- és lábsérüléseket szenvedett, "ezeket igyekeznek a megfelelő szakemberek megfelelően kezelni, hogy helyrejöjjenek. Hosszú folyamat lesz ez, minimum fél év (...) Mindenféle komplex kezelést kapok, amit csak meg tudnak tenni a sérült részek, sebek és egyebek kezelésére", de hogy pontosan mennyi, az csak a féléves kezelés után derül ki.

A balesetről nem beszélt Horváth Lajos Ottó, egyrészt nem is szívesen idézte volna fel, másrészt a folyamatban lévő rendőrségi eljárás miatt nem is beszélhetett volna bizonyos részletekről. A folyamatban lévő ügy miatt egyelőre még kártérítést se kaptak

Azt viszont elmondta, hogy a balesetről azóta se beszéltek Vidnyánszky Attilával, a Nemzeti igazgatójával, aki az ügy miatt mint ismert, lemondott, de azt Csák János nem fogadta el, így végül mégse mondott le, visszavonta azt, nem történt semmi, ráadásul a kormánymédia és egyes magukat jobboldalinak tituláló művészek egy emberként álltak ki Vidnyánszky mellett. Hamar kiderült, az esetnek végül is ő volt a legnagyobb áldozata.

"Őt most nagyon leköti a színház, engem pedig nagyon leköt a gyógyulás"

– mondta Horváth.

Vidnyánszky korábban arról beszélt, hogy a két színészt január végéig kell helyettesíteni: "Örülünk, amikor a felépülésükről hallunk. A színház repertoárjának majd felében érintettek. Ahhoz, hogy létezzünk, beugrópróbákat kell csinálni: nagyrészt erről szólnak a hétköznapjaink. Az előadásainkat próbáljuk életben tartani, és ez így lesz január végéig." De végül értelemszerűen a februári műsorban sem szerepelnek.

Horváth egyelőre nem is gondol a visszatérésre, az interjúban azt mondta:

"Most huzamosabb ideig nem fogok tudni visszatérni olyan formán, hogy úgy tudjam ellátni a munkát, ahogy azt szeretném."

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.