A Nemzetiben megsérült egyik színész még nem beszélt Vidnyánszkyval a balesetről

  • narancs.hu
  • 2024. február 5.

Színház

Horváth Lajos Ottó elmondása szerint az igazgatót nagyon leköti a színház, őt meg a gyógyulás.

Még legalább fél évig eltart a Nemzeti Színházban történt baleset után a rehabilitációja, míg helyrejön az egészsége

ezt mondta az Indexnek adott interjújában Horváth Lajos Ottó, aki tavaly novemberben Szász Júliával súlyos balesetet szenvedett a Nemzeti Színházban a Rómeó és Júlia előadás közben.

Ő kéz- és lábsérüléseket szenvedett, "ezeket igyekeznek a megfelelő szakemberek megfelelően kezelni, hogy helyrejöjjenek. Hosszú folyamat lesz ez, minimum fél év (...) Mindenféle komplex kezelést kapok, amit csak meg tudnak tenni a sérült részek, sebek és egyebek kezelésére", de hogy pontosan mennyi, az csak a féléves kezelés után derül ki.

A balesetről nem beszélt Horváth Lajos Ottó, egyrészt nem is szívesen idézte volna fel, másrészt a folyamatban lévő rendőrségi eljárás miatt nem is beszélhetett volna bizonyos részletekről. A folyamatban lévő ügy miatt egyelőre még kártérítést se kaptak

Azt viszont elmondta, hogy a balesetről azóta se beszéltek Vidnyánszky Attilával, a Nemzeti igazgatójával, aki az ügy miatt mint ismert, lemondott, de azt Csák János nem fogadta el, így végül mégse mondott le, visszavonta azt, nem történt semmi, ráadásul a kormánymédia és egyes magukat jobboldalinak tituláló művészek egy emberként álltak ki Vidnyánszky mellett. Hamar kiderült, az esetnek végül is ő volt a legnagyobb áldozata.

"Őt most nagyon leköti a színház, engem pedig nagyon leköt a gyógyulás"

– mondta Horváth.

Vidnyánszky korábban arról beszélt, hogy a két színészt január végéig kell helyettesíteni: "Örülünk, amikor a felépülésükről hallunk. A színház repertoárjának majd felében érintettek. Ahhoz, hogy létezzünk, beugrópróbákat kell csinálni: nagyrészt erről szólnak a hétköznapjaink. Az előadásainkat próbáljuk életben tartani, és ez így lesz január végéig." De végül értelemszerűen a februári műsorban sem szerepelnek.

Horváth egyelőre nem is gondol a visszatérésre, az interjúban azt mondta:

"Most huzamosabb ideig nem fogok tudni visszatérni olyan formán, hogy úgy tudjam ellátni a munkát, ahogy azt szeretném."

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Női dzseki trendek, amelyeket érdemes figyelni idén ősszel és télen

  • Támogatott tartalom

Az őszi-téli szezon mindig a kabátok és dzsekik időszaka: ezek a darabok nemcsak a melegedről gondoskodnak, hanem meghatározzák az egész öltözéked stílusát is. Idén a klasszikus megoldások mellett számos új irányzat is teret nyer, amelyek egyszerre praktikusak és divatosak. Nézzük, milyen trendek hódítanak a női dzsekik világában a következő hónapokban!

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.