Visszhang: film

A célpont

Visszhang

Jean-Paul Salomé lépre csalja nézőjét expozíciójával és eredeti címével (a francia la syndicaliste nőnemű szakszervezeti tagot/képviselőt jelent).

Miután az Amazonhoz vagy a Starbuckshoz hasonló mamutvállalatok sem tudják többé elnyomni a szakszervezeti mozgolódásokat, ez önmagában is izgalmas téma lehetett volna, de Salomé többet markol, hiszen főhőse a francia központú atomenergetikai multi, az Areva szakszervezeti vezetője, vállalati visszaélések kiszivárogtatója és többszörös támadások túlélője.

A célpont az ír Maureen Kearney valós meghurcolását meséli el. A nő fülest kap, hogy munkáltatója nukleáris technológiákat adna el Kínának, amivel veszélybe sodorná több tízezer francia alkalmazott állását. Az apró, makulátlan megjelenésű Kearney (Isabelle Huppert) magabiztosan száll harcba feletteseivel és magas rangú politikusokkal, nem sejtve, mekkora veszélybe sodorja magát. Névtelen telefonhívások és titokzatos támadások zavarják meg otthona nyugalmát, míg egy nap egy maszkos támadó a saját pincéjében székhez kötözi, késsel A betűt karcol a hasába, majd megerőszakolja. A rendőrség gyanúsnak találja Kearney nyugalmát és összeszedettségét, így végül bíróságon kell bizonyítania, hogy nem csak megrendezte a támadást. Salomé – miközben időnként elvész a politikai-ipari részletekben – hűvösen és tévéfilmes pedantériával tárja elénk a mélyen felkavaró drámát, amelyet Huppert józan, kimért játéka is eltávolít a nézőtől. Rajta nyugszik a film teljes súlya, mégis rejtélyes marad. A célpont gyomorszorító, de nem tud igazán mélyre hatolni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”