Visszhang: lemez

Alvvays: Blue Rev

Visszhang

A jangle pop és a nosztalgikus dream pop között egyensúlyozó kanadai zenekar 2014-ben váratlanul nagyot robbant első nagylemezét túlzott eredetiséggel nem lehetett megvádolni, de Molly Rankin gitáros-énekesnő szerethetően esetlen dalaival egy csapásra a szcéna legnagyobb reménységeivé váltak.

A három évvel később megjelent folytatás, a sötétebb hangvételű Antisocialites viszont némi csalódást okozott a magas elvárásokhoz képest. Nem voltak rajta rossz dalok, és ügyesen tágították saját zenei világukat, de valahogy szürkébbnek tűnt rajta a zenekar. Rögtön utána neki is álltak a következő lemeznek, ez azonban nem volt könnyű szülés: Rankin lakásából ellopták a korai demókat tartalmazó számítógépet, egy beázáskor majdnem odaveszett a zenekar felszerelése, és még az alapító basszusgitáros, Brian Murphy is kiszállt, hogy egyre nagyobb sikereket elérő másik zenekarára, a Kiwi Jr.-ra koncentráljon. A nehézségek viszont jót tettek az Alvvays munkamoráljának, a Blue Rev pedig egy diadalmas visszatérés lett, ami mindkét korábbi lemezt messze felúlmúlja.

Molly Rankin dalszerzőként és énekesként is magabiztosabbá vált, az albumon pedig kicsit olyan a zene, mintha modern hangszerelésben hallanánk olyan dalokat, amelyeket az olyan klasszikus powerpop zenekarok, mint a Big Star vagy a The dB’s írtak volna, mondjuk Kirsty MacCollnak. A Blue Rev az év egyik legszórakoztatóbb gitárlemeze, amellyel az Alvvays bebizonyította, hogy érdemes a pályája elején kapott, akkor némileg megelőlegezett bizalomra.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.