Visszhang: koncert

Def Leppard, Mötley Crüe

Visszhang

Jó sokat kellett várni a rajongóknak.

A Def Leppard 1996-ban, a Mötley Crüe 1991-ben volt utoljára Magyarországon – utóbbi akkor a Monsters of Rock turné keretén belül érkezett hozzánk az AC/DC, a Queensryche és a Metallica társaságában. Szóval hosszú volt a böjt, és most két legyet lehetett ütni egy csapásra. A két zenekar közül a Def Leppard profin hozza le a maga koncertjét, a zenészek remek fizikai formának örvendenek, a vokálok még ennyi idő elteltével is működnek, Rick Allen egy karral is tud dobszólózni. A „biztosra menés” érdekében inkább best of programot tolt a zenekar, de a nézők valahogy nem jönnek különösebben lázba.

A Mötley Crüe inkább közönségmozgató produkcióban utazik, de hiába megy a retinazsibbasztó villódzás, hiába jönnek elő egyre hiányosabb öltözékben a táncos lányok és hiába pótolja John 5 hibátlanul Mick Mars-t a gitárosi poszton, ha a hangosítás az egész élményt élvezhetetlenné teszi. Folyamatosan csak valami örvénylő kásás katyvaszt hallani, ráadásul mindezt szinte elviselhetetlen hangerőn. Furcsa nézni és hallgatni ezt a szebb napokat látott produkciót a még megfelezett állapotában is foghíjas nézőtéren, és az embernek óhatatlanul eszébe a jut a Spinal Tap, ami ott kell hogy lebegjen minden valamire való zenekar előtt figyelmeztető példaként. Hiába nyom a Crüe is greatest hits szettet, néha még a híresebb dalokat is nehéz felismerni. A végén a koncertet lezáró gigantikus robbanás az utolsó kegyelemdöfés a dobhártyának.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.