Visszhang: film

Engedj el mindent

Visszhang

Általános nyugati családmodell: szép ház, nagy autó, magát betegesen túlvállaló feleség, és az ő három gyermeke – két saját, egy meg az anyósé.

Az apa nem képes felnőni a gyereknevelés kihívásához, tulajdonképpen feleslegessé válik, az anya beleszorulva a szerepébe kontrollmániás lesz. A házasság tervezett elavulása elkerülhetetlenül közeledik, ez alól pedig Stella és Gustav egykor szerető kapcsolata sem képes kibújni. A két gyerek sem könnyíti meg a helyzetet, a kicsi szuperhősnek képzeli magát, de egy falat kenyértől is megbetegszik, a kék hajú nagylány pedig csak sajátos nyelvén, heves ajtócsapkodásokban kommunikál a szüleivel. A férfi egy napon bejelenti: el akar válni. Persze lehetne üvöltözni vagy az emeletről kihajigálni a cuccait, de svéd drámában vagyunk, így a fojtott dühnél ne számítsunk rosszabbra, ráadásul még a ház is földszintes. Stella úgy dönt, hogy addig nem engedi el Gustavot, amíg a közelgő utazásukon meg nem próbál (először és) utoljára olyan partner lenni, akire szükség lenne.

Néhány éve nagyot futott az interneten egy történet, amelyben a férj egy fiatalabbért el akarja hagyni a feleségét, aki cserébe annyit kér előtte, hogy egy hónapon át mindennap ölben vigye őt ágyba. Nos, az Engedj el mindent ennek képernyőre írt változata, amely egy kicsit jobban kidolgozva, egy gluténérzékeny kisfiú és egy rúdtáncos tinilány jelenlétével színezi az amúgy igen komor képet. A filmből így egy egészen valósághű párkapcsolati dráma kerekedik, amely sokaknak ismerős lehet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.