Visszhang: lemez

Frank Carter & The Rattle­snakes: Dark Rainbow

Visszhang

A Gallows volt Frank Carter első „munkahelye”, ez a hardcore/punk zenekar.

A pályatársakkal ellentétben nem foglalt házakban turnézott, hanem azonnal zeneipari szempontból is mérhető sikereket ért el. A brit együttes debütáló lemezét (Orchestra of Wolves, 2007) a Bad Religion-alapító Brett Gurewitz a legjobb punkalbumként aposztrofálta a Refused ’97-es The Shape of Punk to Come-ja óta, s Cartert a popzenei sajtó is körberajongta. A sikerek ellenére a frontember két lemez után otthagyta a zenekart, nélküle a Gallows pedig szép lassan kimúlt. Az addig leginkább üvöltöző Frank Carter a rövid életű Pure Love nevű formációjában a dallamosabb rockzene irányába indult el, és hasonló szellemben folytatta a The Rattlesnakesben is. Tavaly a Szigeten is bebizonyosodott, hogy Frank Carter fantasztikus frontember, aki még azokat is képes az ujjai köré csavarni, akiket a zenéje egyáltalán nem érdekel. Ez a Rattlesnakes nagy szerencséje, mert a bemutatkozó lemez óta (Blossom, 2015) a színvonal egyre csökkenni látszik, és sajnos a klinikai sterilitással megszólaló Dark Rainbow sem kivétel ez alól. Profin megírt, rockosan előadott teátrális popdalok vannak a Rattlesnakes ötödik albumán, amelyek nélkülözik az igazi egyéniséget. Carter dalaiban minden úgy és akkor történik, ahogy annak lennie kell, de túl sok bennük a hatásvadászat, az igazi cél pedig nem derül ki. Élőben működni fog ez is, de lemezen megvenni csak az elkötelezett rajongóknak érdemes.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.