Visszhang: lemez

Frank Carter & The Rattle­snakes: Dark Rainbow

Visszhang

A Gallows volt Frank Carter első „munkahelye”, ez a hardcore/punk zenekar.

A pályatársakkal ellentétben nem foglalt házakban turnézott, hanem azonnal zeneipari szempontból is mérhető sikereket ért el. A brit együttes debütáló lemezét (Orchestra of Wolves, 2007) a Bad Religion-alapító Brett Gurewitz a legjobb punkalbumként aposztrofálta a Refused ’97-es The Shape of Punk to Come-ja óta, s Cartert a popzenei sajtó is körberajongta. A sikerek ellenére a frontember két lemez után otthagyta a zenekart, nélküle a Gallows pedig szép lassan kimúlt. Az addig leginkább üvöltöző Frank Carter a rövid életű Pure Love nevű formációjában a dallamosabb rockzene irányába indult el, és hasonló szellemben folytatta a The Rattlesnakesben is. Tavaly a Szigeten is bebizonyosodott, hogy Frank Carter fantasztikus frontember, aki még azokat is képes az ujjai köré csavarni, akiket a zenéje egyáltalán nem érdekel. Ez a Rattlesnakes nagy szerencséje, mert a bemutatkozó lemez óta (Blossom, 2015) a színvonal egyre csökkenni látszik, és sajnos a klinikai sterilitással megszólaló Dark Rainbow sem kivétel ez alól. Profin megírt, rockosan előadott teátrális popdalok vannak a Rattlesnakes ötödik albumán, amelyek nélkülözik az igazi egyéniséget. Carter dalaiban minden úgy és akkor történik, ahogy annak lennie kell, de túl sok bennük a hatásvadászat, az igazi cél pedig nem derül ki. Élőben működni fog ez is, de lemezen megvenni csak az elkötelezett rajongóknak érdemes.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.