Visszhang: lemez

Frank Carter & The Rattle­snakes: Dark Rainbow

Visszhang

A Gallows volt Frank Carter első „munkahelye”, ez a hardcore/punk zenekar.

A pályatársakkal ellentétben nem foglalt házakban turnézott, hanem azonnal zeneipari szempontból is mérhető sikereket ért el. A brit együttes debütáló lemezét (Orchestra of Wolves, 2007) a Bad Religion-alapító Brett Gurewitz a legjobb punkalbumként aposztrofálta a Refused ’97-es The Shape of Punk to Come-ja óta, s Cartert a popzenei sajtó is körberajongta. A sikerek ellenére a frontember két lemez után otthagyta a zenekart, nélküle a Gallows pedig szép lassan kimúlt. Az addig leginkább üvöltöző Frank Carter a rövid életű Pure Love nevű formációjában a dallamosabb rockzene irányába indult el, és hasonló szellemben folytatta a The Rattlesnakesben is. Tavaly a Szigeten is bebizonyosodott, hogy Frank Carter fantasztikus frontember, aki még azokat is képes az ujjai köré csavarni, akiket a zenéje egyáltalán nem érdekel. Ez a Rattlesnakes nagy szerencséje, mert a bemutatkozó lemez óta (Blossom, 2015) a színvonal egyre csökkenni látszik, és sajnos a klinikai sterilitással megszólaló Dark Rainbow sem kivétel ez alól. Profin megírt, rockosan előadott teátrális popdalok vannak a Rattlesnakes ötödik albumán, amelyek nélkülözik az igazi egyéniséget. Carter dalaiban minden úgy és akkor történik, ahogy annak lennie kell, de túl sok bennük a hatásvadászat, az igazi cél pedig nem derül ki. Élőben működni fog ez is, de lemezen megvenni csak az elkötelezett rajongóknak érdemes.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”