Visszhang: film

Freaky

Visszhang

Titokban mindannyian arra vártunk, hogy valaki végre keresztezze a Nem férek a bőrödbe című örökbecsű testcserés vígjátékot a Halloweennel.

Christopher Landon pontosan e piaci résre tapintott rá, egyszerre lovagolva meg a tinivígjátékok és a kaszabolós filmek reneszánszát, illetve a 80-as évek nosztalgiáját. Korunk önreflexív neoslasherjei (Slasher, Scream Queens, Boldog halálnapot!) fogékonyak a műfaji keveredésre, különösen a komédiával vegyülnek jól.

A Blissfieldben élő Millie-t (Kathryn Newton) az ág is húzza: nemrég vesztette el imádott apját, tagadásban lévő anyja egyre nehezebben tartja kordában alkoholfogyasztását, az iskolában csúfolják, és titkos szerelme sem néz felé. Mellékszereplőnek érzi magát éle­tében, akit egy horrorfilmben elsőnek mészárolna le a sorozatgyilkos. Erre nem kell sokat várnunk, mert jő a híres Mészáros (Vince Vaughn), s egy ősi azték tőrrel megsebzi őt. A fegyveren átok ül, amelynek hatására gyilkos és áldozat testet cserél. Könnyen belátható, mennyi pompás ziccer van abban, hogy egy tizenéves kislány látványos mészárlásba kezd, míg egy nagydarab, középkorú férfi kislányosan pironkodik. Landon nem mindig hozza ki a maximumot a film slasher jegyeiből (utalásai túl evidensek, bár az öldöklések kétségkívül szórakoztatóak), de a test­csere szülte szubverziót tökéletesen kiaknázza. Egymás testében mind Millie, mind a Mészáros kellemesen és kényelmetlenül szembesül a gender és a szexualitás ingoványával – Landon kritikai olvasata végig példásan laza marad, nem ül rá a könnyed hangvételű filmre.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.