Azért kellett kirúgni, mert szerette a Beatlest… Persze negyvenöt év távlatából már nem az az érdekes, hogy Glen Matlockot kirúgták-e a Sex Pistolsból vagy magától lépett-e ki, hanem inkább az, hogy egy percre sem állt le a zenéléssel. A Pistolsból való távozása után Midge Ure-ral Rich Kids néven alapított zenekart, majd játszott Iggy Poppal, a Damneddel, még a Facesbe is elhívta Rod Stewart és Ronnie Wood. Matlockot tehát megbízható, biztos kezű és jó ízlésű zenészként tartják számon, sokoldalúságát jelzi, hogy jelenleg a Blondie basszusgitárosa.
De dalszerzőként és gitáros-énekesként is jegyzik. 1996 óta ad ki szólólemezeket, legújabb albuma a hatodik, és elmondása szerint a Brexit és a Trump-korszak ihlette. Ám a Consequences Coming még úgy sem mondható dühödt kifakadásnak, hogy 50 percen át a gitár és a közepesnél gyorsabb tempó játssza a főszerepet. Noha vannak punkos pillanatok – például a Head on the Stick című nyitódalban –, a szerző merítése sokkal gazdagabb: a This Empty Heart a Kinksre emlékeztet, a Face in Crowd a Slade-re, a Can’t Be Myself with You a Clashre, a Magic Carpet Ride a T. Rexre és így tovább. Mégsem kell tolvajt kiáltanunk, Matlocknak ugyanis gond nélkül sikerült a saját képére formálnia a nagy elődök „találmányait”, így lemeze az ihletforrások és anakronizmusok ellenére friss és lendületes.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!