Visszhang: lemez

Glen Matlock: Consequences Coming

Visszhang

Sokan csak azt tudják a Sex Pistols első basszusgitárosáról, amit Malcolm McLaren menedzser terjesztett...

Azért kellett kirúgni, mert szerette a Beatlest… Persze negyvenöt év távlatából már nem az az érdekes, hogy Glen Matlockot kirúgták-e a Sex Pistolsból vagy magától lépett-e ki, hanem inkább az, hogy egy percre sem állt le a zenéléssel. A Pistolsból való távozása után Midge Ure-ral Rich Kids néven alapított zenekart, majd játszott Iggy Poppal, a Damneddel, még a Facesbe is elhívta Rod Stewart és Ronnie Wood. Matlockot tehát megbízható, biztos kezű és jó ízlésű zenészként tartják számon, sokoldalúságát jelzi, hogy jelenleg a Blondie basszusgitárosa.

De dalszerzőként és gitáros-énekesként is jegyzik. 1996 óta ad ki szólólemezeket, legújabb albuma a hatodik, és elmondása szerint a Brexit és a Trump-korszak ihlette. Ám a Consequences Coming még úgy sem mondható dühödt kifakadásnak, hogy 50 percen át a gitár és a közepesnél gyorsabb tempó játssza a főszerepet. Noha vannak punkos pillanatok – például a Head on the Stick című nyitódalban –, a szerző merítése sokkal gazdagabb: a This Empty Heart a Kinksre emlékeztet, a Face in Crowd a Slade-re, a Can’t Be My­self with You a Clashre, a Magic Carpet Ride a T. Rexre és így tovább. Mégsem kell tolvajt kiáltanunk, Matlocknak ugyanis gond nélkül sikerült a saját képére formálnia a nagy elődök „találmányait”, így lemeze az ihletforrások és anakronizmusok ellenére friss és lendületes.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."