Visszhang: lemez

IDLES: Tangk

Visszhang

A 2019-es Szigeten olyat zúzott az IDLES, amihez hasonlót én még nem nagyon éltem át.

Tökéletesen bevonták a közönséget a produkcióba, az összhatás pedig leírhatatlan volt. Érdekes módon lemezen eddig kevésbé volt érezhető ugyanez az energia, de hát nyilván más több ezer ember előtt zenélni, mint a plexiüveg mögött álló producer és hangmérnök előtt. A Tangk című ötödik albumon az eddig megszokott dumálós/ordibálós posztpunk mellé bejön sok újdonság, és ahogy Mark Bowen gitáros-producer pár hete lapunknak nyilatkozta, ez egy szerelmes lemez. Ez persze nem mindig egyértelmű, de az tény, hogy a zenekar jelentős váltáson esett át – ami a hangzásvilágot illeti. A Gospel című szám egy zongorás-vonós ballada, hasonlóan a szaxofont is bevető Monolithhez, a Grace tűnődős, elszállós hangulatú dal, nagyszerű gitár­effektekkel, a POP POP POP táncos posztpunkja meg színtiszta LCD Soundsystem, és ebben az az érdekes, hogy a szóban forgó együttesből James Murphy és Nancy Whang vokálozik a Dancer című dance-punkos slágerben. Azért az is megkapja a magáét, aki a régebbi IDLES-t hiányolná, és a minimalista basszus is ugyanolyan megbízhatóan röfög, mint korábban. A Gift Horse biztosan nagy koncertkedvenc lesz, a Hall & Oates a címe ellenére igencsak zúzós, és ezen kívül is akad jó pár, pogózásra ingerlő momentum. Élőben nyilván mindegyik dal jobban igazodik a megszokott hangzáshoz és őrülethez, de a Tangk hallatán az a legörömtelibb fejlemény, hogy az IDLES lassacskán lemezen is annyira erős, mint élőben.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.