Visszhang: lemez

IDLES: Tangk

Visszhang

A 2019-es Szigeten olyat zúzott az IDLES, amihez hasonlót én még nem nagyon éltem át.

Tökéletesen bevonták a közönséget a produkcióba, az összhatás pedig leírhatatlan volt. Érdekes módon lemezen eddig kevésbé volt érezhető ugyanez az energia, de hát nyilván más több ezer ember előtt zenélni, mint a plexiüveg mögött álló producer és hangmérnök előtt. A Tangk című ötödik albumon az eddig megszokott dumálós/ordibálós posztpunk mellé bejön sok újdonság, és ahogy Mark Bowen gitáros-producer pár hete lapunknak nyilatkozta, ez egy szerelmes lemez. Ez persze nem mindig egyértelmű, de az tény, hogy a zenekar jelentős váltáson esett át – ami a hangzásvilágot illeti. A Gospel című szám egy zongorás-vonós ballada, hasonlóan a szaxofont is bevető Monolithhez, a Grace tűnődős, elszállós hangulatú dal, nagyszerű gitár­effektekkel, a POP POP POP táncos posztpunkja meg színtiszta LCD Soundsystem, és ebben az az érdekes, hogy a szóban forgó együttesből James Murphy és Nancy Whang vokálozik a Dancer című dance-punkos slágerben. Azért az is megkapja a magáét, aki a régebbi IDLES-t hiányolná, és a minimalista basszus is ugyanolyan megbízhatóan röfög, mint korábban. A Gift Horse biztosan nagy koncertkedvenc lesz, a Hall & Oates a címe ellenére igencsak zúzós, és ezen kívül is akad jó pár, pogózásra ingerlő momentum. Élőben nyilván mindegyik dal jobban igazodik a megszokott hangzáshoz és őrülethez, de a Tangk hallatán az a legörömtelibb fejlemény, hogy az IDLES lassacskán lemezen is annyira erős, mint élőben.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.