Visszhang: lemez

Kovacs: Child of Sin

Visszhang

Sharon Kovacs holland énekesnőnek nincsenek magyar felmenői, magyaros hangzású művésznevét a nevelőapjától kölcsönözte.

Orgánuma miatt előszeretettel hasonlítják őt Amy Winehouse-hoz, és ez az erősen útkereső hangvételű, de jelentős sikereket arató első nagylemeze idején (Shades of Black, 2015) nagyjából meg is állta a helyét. Az aktuális zenei trendekben eggyel jobban elmerülő folytatás, a 2018-as Cheap Smell is minden akart egyszerre lenni, de a most megjelent harmadik nagylemezére Kovacs egy sokkal zártabb, sötétebb és jobban felismerhető zenei világot teremtett.

A Child of Sin című albumon egyszerre köszön vissza a Brecht/

Weill-dalok hangulata, a klasszikus soul, a filmzenék világa és a 90-es évek elektronikus zenéje. A lemez legjobb számaiban, például a James Bond-betétdalnak is beillő Goldmine-ban, a bombasztikus Not Scared of Giantsben vagy az azonnal beragadó Bang Bangben ezek a zenei hatások szuperül kiegészítik egymást. Az album jól működik egységként, könnyedén gördül egyik szám a másik után, és van ugyan egy-két dal, amelyek kissé áldozatul esnek a frissen megtalált formulának (Motherless Child, Freedom), de ez sem rondít bele túlságosan az összképbe.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.