Visszhang: lemez

Mary Lattimore: Goodbye, Hotel Arkada

  • - minek -
  • 2023. október 18.

Visszhang

Szokatlan hangszeren játszik egészen varázsos tájakra repítő zenéket Mary Lattimore.

Hárfás, ami különös választásnak tűnik egy alapvetően ambientszerű hangképeket készítő, zömmel instrumentális szerzeményekkel jelentkező zenésztől, de csak addig, amíg meg nem hallgattuk érzékeny, a hangszer lehetőségeit maximálisan kihasználó játékát. Jó egy évtizede kezdte szólókarrierjét, eddig megjelent öt lemeze közül az utóbbi négy a kiváló Ghostly International kiadónál jött ki – az előzőt (Silver Ladders, 2020), a Slowdive-legenda Neil Halsteaddel közösen vette fel, és az az album a korábbiaknál gazdagabb, mélyebb hangzásával, a hárfa- és gitárjáték izgalmas összhangja miatt is emlékezetes. A friss lemez, amely címében is egy Hvar-szigeti szállodára utal, remek együttműködések sorával tűnik ki, zömében vendégzenészek, énekesek gazdagítják és teljesítik ki a kompozíciókat. A nyitó tételben (And Then He Wrapped His Wings Around Me) Meg Baird hangszerként kezelt búgó vokálja remekül passzol Lattimore érzékeny hárfajátékához. A Roy Montgomery gitárossal közös, néha drámai, máshol simogatóan lágy, drone-ba hajló gitárjátékot a harmóniákkal elegyítő Blender in a Blender szinte szívbe markoló darab. A The Cure-legenda Lol Tolhurst szintetizátor-hangképeivel teljes Arrivederci, illetve a szintén Slowdive-alaptag Rachel Goswell vokáljával és Samara Lubelski hegedűjátékával sűrített, ethereal wave hangulatú Yesterday’s Parties pedig szavak nélkül mesél egy szinte nem is e világi szépségről.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk