Visszhang: lemez

Mary Lattimore: Goodbye, Hotel Arkada

  • - minek -
  • 2023. október 18.

Visszhang

Szokatlan hangszeren játszik egészen varázsos tájakra repítő zenéket Mary Lattimore.

Hárfás, ami különös választásnak tűnik egy alapvetően ambientszerű hangképeket készítő, zömmel instrumentális szerzeményekkel jelentkező zenésztől, de csak addig, amíg meg nem hallgattuk érzékeny, a hangszer lehetőségeit maximálisan kihasználó játékát. Jó egy évtizede kezdte szólókarrierjét, eddig megjelent öt lemeze közül az utóbbi négy a kiváló Ghostly International kiadónál jött ki – az előzőt (Silver Ladders, 2020), a Slowdive-legenda Neil Halsteaddel közösen vette fel, és az az album a korábbiaknál gazdagabb, mélyebb hangzásával, a hárfa- és gitárjáték izgalmas összhangja miatt is emlékezetes. A friss lemez, amely címében is egy Hvar-szigeti szállodára utal, remek együttműködések sorával tűnik ki, zömében vendégzenészek, énekesek gazdagítják és teljesítik ki a kompozíciókat. A nyitó tételben (And Then He Wrapped His Wings Around Me) Meg Baird hangszerként kezelt búgó vokálja remekül passzol Lattimore érzékeny hárfajátékához. A Roy Montgomery gitárossal közös, néha drámai, máshol simogatóan lágy, drone-ba hajló gitárjátékot a harmóniákkal elegyítő Blender in a Blender szinte szívbe markoló darab. A The Cure-legenda Lol Tolhurst szintetizátor-hangképeivel teljes Arrivederci, illetve a szintén Slowdive-alaptag Rachel Goswell vokáljával és Samara Lubelski hegedűjátékával sűrített, ethereal wave hangulatú Yesterday’s Parties pedig szavak nélkül mesél egy szinte nem is e világi szépségről.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."