Visszhang: lemez

Modest Mouse: The Golden Casket

Visszhang

Az enyhén pösze Isaac Brock vezette, portlandi székhelyű Modest Mouse nevét a 2004-es Good News for People Who Love Bad News album emelte be a mainstreambe.

A három évvel későbbi, Johnny Marr-ral rögzített We Were Dead Before the Ship Even Sank pedig már a Billboard No. 1 pozícióig is eljutott. A Strangers to Ourselves című folytatás végül csak 2015-ben jelent meg, és ahhoz képest most viszonylag hamar, „mindössze” hat év kihagyás után itt a hetedik, The Golden Casket című lemez. A frontember kevésbé gitárcentrikus albumot szeretett volna, de azért elég sokat lehet hallani a hathúrost, ugyanakkor a korábbi anyagokhoz képest egyértelműen több az elektronika. A Modest Mouse továbbra is a nehezen behatárolható art-rockos vonalon mozog, félúton a kommersz és az elvont tartományok között. Megkapjuk a szokásos védjegyeket: az ismételgetős szövegeket, a természeti motívumokat, ráadásul Brock a szövegekben rengeteg különböző állatot sorol fel. Akad némi üresjárat (az egyaránt túl hosszú és döcögős Wooden Soldierst és Transmitting Receivinget nem volt jó húzás egymás mellé tenni az album közepére), de a többi dal feledteti ezt a malőrt. A Walking and Running gitárfináléja parádés, a Lace Your Shoesban Brock meghatóan énekel a kisgyerekeinek, a Japanese Trees és a Back to the Middle színtiszta posztpunk, a Leave a Light On meg mintha valami izgalmas sci-fi betétdala lenne. A csúcsdal pedig a New Order-es, monumentális kórussal bíró We Are Be­tween, amelyből simán lehetne sláger, ha még olyan korban élnénk, ahol a gitárzenekaroknak lenne keresnivalójuk a kislemezlistákon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.