Visszhang: lemez

Modest Mouse: The Golden Casket

Visszhang

Az enyhén pösze Isaac Brock vezette, portlandi székhelyű Modest Mouse nevét a 2004-es Good News for People Who Love Bad News album emelte be a mainstreambe.

A három évvel későbbi, Johnny Marr-ral rögzített We Were Dead Before the Ship Even Sank pedig már a Billboard No. 1 pozícióig is eljutott. A Strangers to Ourselves című folytatás végül csak 2015-ben jelent meg, és ahhoz képest most viszonylag hamar, „mindössze” hat év kihagyás után itt a hetedik, The Golden Casket című lemez. A frontember kevésbé gitárcentrikus albumot szeretett volna, de azért elég sokat lehet hallani a hathúrost, ugyanakkor a korábbi anyagokhoz képest egyértelműen több az elektronika. A Modest Mouse továbbra is a nehezen behatárolható art-rockos vonalon mozog, félúton a kommersz és az elvont tartományok között. Megkapjuk a szokásos védjegyeket: az ismételgetős szövegeket, a természeti motívumokat, ráadásul Brock a szövegekben rengeteg különböző állatot sorol fel. Akad némi üresjárat (az egyaránt túl hosszú és döcögős Wooden Soldierst és Transmitting Receivinget nem volt jó húzás egymás mellé tenni az album közepére), de a többi dal feledteti ezt a malőrt. A Walking and Running gitárfináléja parádés, a Lace Your Shoesban Brock meghatóan énekel a kisgyerekeinek, a Japanese Trees és a Back to the Middle színtiszta posztpunk, a Leave a Light On meg mintha valami izgalmas sci-fi betétdala lenne. A csúcsdal pedig a New Order-es, monumentális kórussal bíró We Are Be­tween, amelyből simán lehetne sláger, ha még olyan korban élnénk, ahol a gitárzenekaroknak lenne keresnivalójuk a kislemezlistákon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."