Visszhang: lemez

Salami Rose Joe Louis: Akousmatikous

  • - minek -
  • 2023. június 21.

Visszhang

Aligha túlzás azt állítani, hogy a kaliforniai Lindsay Olsen a nyugati part egyik legizgalmasabb, legkreatívabb és leginkább termékeny zenész-dalszerző-énekes egyénisége.

Egy oaklandi kis kiadónál kijött 2016-os és 2017-es lemezét követően Flying Lotus Brainfeeder kiadójához igazolt. Az idei Akousmatikous a harmadik Brainfeeder-féle albuma, és mindent megtalálunk rajta, amiért eddig is szeretni lehetett a zenéit. A dalait jellemző bódult álomszerűség csupán a felszín, a furapopból, hiphopból, funkból és ízlésesen adagolt, néha repetitív, lüktető elektronikából összerakott kompozíciókat Olsen jazzből építkező, képzett női énekhangja, jól kitalált hangszerfutamai, izgalmas billentyűs játéka, vibráló személyisége teszi oly elevenné. És nehogy holmi punnyadt downtempo dalcsokorra számítsunk: a planetológiai tanulmányai nyomán multiverzumokról és összeomló dimenziókról daloló művész bármikor képes gyors ritmusváltásokra – remek példa erre az albumot nyitó címadó szám, amely kompozícióját tekintve telivér fúziós jazzdarab, a fináléja például nyaktörő drill & bass. A jórészt takarékos terjedelmű, átlag két és fél perces számok e csekélynek tűnő idő alatt is adnak annyit a befogadónak, hogy értékelni tudja a ritmus- és hangsúlyváltásokat, a finom hangszeres megoldásokat, hangképeket és Olsen rafináltan ringató vokálját – ezekkel észrevétlenül rántja be hallgatóját az általa felhúzott, nem is oly könnyűszerkezetes éber álomvilágba.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.