Visszhang: lemez

Sprints: Letter to Self

Visszhang

Az elmúlt évek gitárzenei nihiljébe a szövegmondós posztpunk pumpált új életet.

Ez a hullám mostanság látszik tetőzni, az első vonal együttesei (Shame, Fontaines D.C., Dry Cleaning stb.) komoly bázist tudhatnak a magukénak, és az elmúlt időszakban javarészt második-harmadik anyagukat jelentették meg. Az öt éve létező ír Sprints tagjai azonban nem kapkodtak, csak most jelentkeztek debütáló albumukkal, előtte pedig legalább ennyi dalt kiadtak kislemezeken, és túl vannak pár turnén is.

A Karla Chubb vezette együttes sok tekintetben beleillik az említett zenekarok sorába. Saját bevallásuk szerint bemutatkozó lemezük olyan, mintha PJ Harvey lett volna a korai Pixies frontembere, ami helytálló analógia, de már a nyitódal hárompercnyi feszültségkeltéséből kiderül, hogy a Fugazi még ennél is nagyobb hatással volt rájuk. Ennek köszönhetően az egyébként szórakoztató Letter to Selfen a zenekar a kelleténél kicsit többször süti el a „halkan induló dal katartikus zúzásba torkollik” forgatókönyvet. Így néhol kiszámíthatók a fordulatok, és sok szám túlságosan is illeszkedni akar a mostani trendbe, pedig a Sprints akkor van a legjobb formában, amikor ezt elengedi. A shoegaze irányába kikacsintó Shaking Their Hands vagy a Literary Mind optimista eufóriája adják az album legjobb pillanatait. Ezek egy­értelműen arról árulkodnak, hogy a Sprintsben komoly potenciál van, és már el is kezdtek rátalálni a saját hangjukra.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.