Pedig a Zeneakadémia különleges tehetségeinek osztálya után zongoraversenyek sorát nyerte Európában. Későn kezdte, már 11 éves volt, amikor először leült a zongora mellé az egyik szomszédja házában: alig hallunk hasonlóról. Utoljára tizenöt éve jelentkezett saját lemezzel, akkor Liszt kései darabjaival vonult stúdióba.
Ez az album közérthetőbb műveket tartalmaz. Mozart h-moll adagiója csak 57 ütem, de mindkét szakaszának megismétlésével tizenöt percesre duzzasztható – erre Tóth sem sajnálja az időt. A romantikus zeneszerzők – Schubert, Chopin és Brahms – darabjai a kor szobazenéjének melankóliát sem nélkülöző remekművei, s a „moments musicaux”, a noktürn és az intermezzo műfajai szinte azonossá válnak a befelé forduló termékeny merengésben. Tóth Péternek nem csak stílusismerete és kellő technikája van az interpretációhoz, de türelme és elmélyült lelkülete is. A Moments musicaux sorozat hat kis darabja gazdag harmóniavilágával, hangnemváltásaival, gyengéd érzelmeivel és változatos karaktereivel Schubert világának mikrokozmosza, de a Chopin-darabok között is „chopinesebbek” az opus 15-ös noktürnök. Zárásul Brahms három Intermezzóját halljuk. Tóth Péternek a szeszélyesebb noktürnök sem okoztak gondot, ezeken a szigorúbb, kiegyensúlyozottabb albumlapokon viszont formaépítő tehetségét is megmutathatja.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!