Fodor Viola díszlete telitalálat, ahogy a kifejező és játékos jelmezek (Bianca Imelda Jeremias) is lenyűgözők. Merő túlzás, az őrület határán vagyunk. Magasan kezdődik az előadás: a giccstömeg közepén, zenekari kísérettel buzdít a szólista (Nagy Kíra) a telefonunk kikapcsolására.
Jourdain úr remek parvenü, a szerep igazi jutalomjáték Pindrochnak, aki végig csodásan hozza a szerencsétlen, reflektálatlan alakot, gyermekien pislog ki az önmagánál sokkalta nagyobb, hivalkodó tolldíszei mögül. Nevetséges, kisszerű alak. Az élő zenekari kíséret is a helyén van. A szereplők rendre kikacsintanak szerepükből, mutatva: ez az egész egy görbe tükör szeretne lenni.
„A vágyott és valóságos világ közötti űrben tengődő szereplők viselkedésében nem csupán Molière, hanem a saját világunk keserű igazságkeresése is visszaköszön” – olvassuk a színlapon is. Igen ám, de Keresztes Attila rendező tükrének kicsit furcsa a foncsorozása. Mert amit látunk, az a mai valóságra nemigen reflektál, noha a téma szinte kiált érte. Ehelyett sokszor az ízléstelenségig elvitt, végtelenre nyújtott jelenetek sorjáznak, gondolok itt a szumómester hájának hosszas csapkodására, vagy az áltörökök látogatására. Mintha a rendezés nehezen találná az egyensúlyt: így olcsó szórakoztatás.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!