Visszhang: lemez

Wreckless Eric: Leisureland

Visszhang

Wreckless Eric a punk nagy évében, 1977-ben adta ki Whole Wide World című kislemezét.

Az akkor már évek óta a fiókban heverő dal elég nagyot szólt, talán túl nagyot is. A brit dalszerző hiába készített kiváló nagylemezeket, ezzel a dallal bekerült az egyslágeres skatulyába, és a 80-as évek elején stratégiát váltott. Pályatársai többsége ekkor már vagy a divathullámokkal való sodródást, vagy a visszavonulást választotta, Eric azonban egy harmadik útra lépett: házi stúdiót épített, lemezeit független kis kiadóknál jelentette meg, és saját autójával járt turnézni.

A 2010-es években, hosszú szünet után újra elkezdtek megjelenni Wreckless Eric-lemezek, és az őt évtizedek óta jobbára mellőző zenei szaksajtó egyszerre csodálkozott rá, hogy Eric Goulden jóval több egy elfeledett egyslágeres csodánál. Bizonyíték erre új albuma – önmagában is csoda, hogy egyáltalán elkészült a dalszerző megrendült egészségének ismeretében; Ericnek a Covid-fertőzés után szövődményei lettek a tüdejében, aztán túlélt egy infarktust is.

Az enyhén kásásra kevert Leisure­landen ott van a korai lemezeinek pub rockos hangulata, érezhető rajta Syd Barrett iránti rajongása és az amerikai country hatása is, ami eléggé sajátos elegyet képez. A legjobb példa erre az album központi dala, a Standing Water, amelynek a szövege Wreckless Eric ars poeticájának is tekinthető. Meglepő módon több instrumentális dal is van az új anyagon, és még különösebb az, hogy egyáltalán nem töltelékeknek tűnnek, hanem jól építik a Leisureland keser­édes atmoszféráját.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.