film - A KARIB-TENGER KALÓZAI: ISMERETLEN VIZEKEN

  • - kg -
  • 2011. május 19.

Zene

Hajszálpontos vígjátéki időzítés, delejes színészi jelenlét, vérbő komédiázó kedv. Nincs vita, Johnny Depp élete egyik legjobb alakítását nyújtja Jack Sparrow kapitányként.
Hajszálpontos vígjátéki idõzítés, delejes színészi jelenlét, vérbõ komédiázó kedv. Nincs vita, Johnny Depp élete egyik legjobb alakítását nyújtja Jack Sparrow kapitányként. Hol is? Egy csomó londoni alsó tagozatos elõtt, akiknek nyilván egyetlen szülõ se hinne (Kisfiam/kislányom, mi volt ma az iskolában? Á, semmi, csak elmaradt az osztályfõnöki, mert Johnny Depp beugrott kalózkodni), ha nem õrizné amatõr felvétel (lásd YouTube), hogy mi történt, amikor a világ legnagyobb filmsztárja teljes testi valójában megjelent a diákságnak, és talpig jelmezben bohóckodott picit. Az uzsonnaszünetnyi spontán show-ra mind állnak a fenti megjegyzések, arra a másikra viszont, mely A Karib-tenger kalózai: Ismeretlen vizeken címmel kelleti magát a mozikban, mások a jelzõs szerkezetek. Pedig a jelmez tök ugyanaz, ám az osztályterem izgalmas díszletei helyett sokat látott kalózos hátterek, a lelkes kölkök helyett pedig elõadó-mûvészettel foglalkozó unott bácsik-nénik láthatók a filmben. Baj van a játékidõvel is, mely több mint 2 órával hosszabb, mint az iskolai foglalkozás. Szörnyen hosszú idõ, melynek során Keith Richardstól Feketeszakállig (az ellenkezõ híresztelésekkel szemben a kettõ nem egy és ugyanaz a személy) mindenki az örök fiatalság forrására van rákattanva. Az új rendezõ irányítása alatt a trópusi aljnövényzet talán másként zöldebb, mint elõdje idejében, de enynyi nagyjából a kreatív elõrelépés, egyébként meg, mint már annyiszor, most is Depptõl várják a csodát, hogy sikeresen elpipiskedje a filmet.

A Fórum Hungary bemutatója

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.