Lemez

JUDAS PRIEST: REDEEMER OF SOULS

  • Soós Tamás
  • 2014. augusztus 14.

Zene

Új lemezeiket illetően a zenészek kb. annyira megbízhatóak, mint a BKV-menetrend, de a Priest veteránjai jól látják, hogy a Redeemer Of Souls nem több és nem is kevesebb, mint egy válogatáslemez helyett kiadott életműösszegzés, ami a Sad Wings Of Destiny–Stained Class környékén kikristályosított New Wave of British Heavy Metal vívmányait ugyanúgy sorjáztatja, mint a legutolsó sikerlemezüknek elkönyvelhető Painkiller (1990) bombasztikus power metálját – éppenséggel csak a British Steel könnyed slágeressége hiányzik róla. Ebből egyenesen következik, hogy az összkép változatos, a színvonal egyenetlen, a 62 (bónuszlemezzel 83) perces játékidő pedig horribilis. A Black Sabbath 13-jével szemben itt nem üt vissza, hogy az egykori úttörő brigád inkább csak igazodik a kialakított profilhoz, ahelyett, hogy továbbrajzolná, hiszen a Judas Priest – a metaloperás Nostradamust leszámítva – már régóta csupán egykori stílusát igyekszik újragondolni modernebb köntösben. A probléma inkább a másodosztályú riffekben rejlik: a zenei alapok nem olyan egyediek és fogósak, mint a heavy metal gitározás etalonját képviselő Priesttől megszokhattuk. Halford a középtartományba visszaszorulva is jól teljesít, főleg a Halls Of Val­hallában és a Sword Of Damoclesben – de hogy a March Of The Damnedben hogyan sikerült megidéznie a 90-es évek Ozzyját, azt inkább nem firtatnánk. A lemezen jó pár töltelék mellett a klasszikus kánonba bele­érő számok is akadnak, ez az átlag pedig az egyéni lejátszási listák és az „album halálának” korában inkább jó pont, mintsem tragédia.

 

Sony, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?