Lemez

JUDAS PRIEST: REDEEMER OF SOULS

  • Soós Tamás
  • 2014. augusztus 14.

Zene

Új lemezeiket illetően a zenészek kb. annyira megbízhatóak, mint a BKV-menetrend, de a Priest veteránjai jól látják, hogy a Redeemer Of Souls nem több és nem is kevesebb, mint egy válogatáslemez helyett kiadott életműösszegzés, ami a Sad Wings Of Destiny–Stained Class környékén kikristályosított New Wave of British Heavy Metal vívmányait ugyanúgy sorjáztatja, mint a legutolsó sikerlemezüknek elkönyvelhető Painkiller (1990) bombasztikus power metálját – éppenséggel csak a British Steel könnyed slágeressége hiányzik róla. Ebből egyenesen következik, hogy az összkép változatos, a színvonal egyenetlen, a 62 (bónuszlemezzel 83) perces játékidő pedig horribilis. A Black Sabbath 13-jével szemben itt nem üt vissza, hogy az egykori úttörő brigád inkább csak igazodik a kialakított profilhoz, ahelyett, hogy továbbrajzolná, hiszen a Judas Priest – a metaloperás Nostradamust leszámítva – már régóta csupán egykori stílusát igyekszik újragondolni modernebb köntösben. A probléma inkább a másodosztályú riffekben rejlik: a zenei alapok nem olyan egyediek és fogósak, mint a heavy metal gitározás etalonját képviselő Priesttől megszokhattuk. Halford a középtartományba visszaszorulva is jól teljesít, főleg a Halls Of Val­hallában és a Sword Of Damoclesben – de hogy a March Of The Damnedben hogyan sikerült megidéznie a 90-es évek Ozzyját, azt inkább nem firtatnánk. A lemezen jó pár töltelék mellett a klasszikus kánonba bele­érő számok is akadnak, ez az átlag pedig az egyéni lejátszási listák és az „album halálának” korában inkább jó pont, mintsem tragédia.

 

Sony, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.