Film

Dumapárbaj

  • - kg -
  • 2015. február 23.

Film

A pocakos humorista leblattyog a stand up klubba, istent-embert nem kímélve ontja a poénokat, majd hazakullog, és éli az életét, mint mindenki, aki nem humorista. Nem reménytelen felállás, Louis C. K. például a világ legjobb sorozatát hozta ki az ötletből. Meg a pengeéles poénokból és a pocakos figura már-már szívbemarkoló, offstage bénázásaiból. A hazai húspiacon úgy fest mindez, hogy Hadházi László magyar humorista (na jó, humorista énjének fiktív változata) felmegy a pódiumra, ott erőlködik kicsit, majd lejön a pódiumról, és ez így menne az idők végeztéig, ha nem jönne közbe Kiss Ádám másik magyar humorista, aki komoly konkurenciát jelent a lankadó celebnek. Tiszta sor, záporoznak majd a poénok, a két komikus egymásnak feszül, s újra csak záporoznak majd a poénok, és így tovább az időnk végeztéig. Mégsem ez következik, hanem egy másfél órás munkavédelmi oktatófilm a komikuslét veszélyeiről, elsősorban a
poénmentes létezés keserűségéről. Sorra olyan helyzetekben láthatjuk szegény Hadházit és a kevésbé szegény, mert kevesebbet szereplő
Kisst, amelyekben nemhogy egy épkézláb poén nem hangzik el (a rendőrviccek talaján mozgunk), de a körülöttük tébláboló diplomás színészek is feltűnő kínban vannak. Eszenyi Enikő saját testtömegét megsokszorozva sem tűnik többnek, mint egy nagypofájú kényszer­evő gálvölgyis paródiája, szegény Vajdai Vilmossal meg elhitették, hogy vicces, ha parfümmel fújja magát, mint dörzsölt médiacápa. A filmben szerepet kapott az ismert színész és takarékpénztár, az OTP is. Ő tényleg a helyén van, még csak szegénynek sem mondanánk.

A Café Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."