Film

Terminator: Genisys

  • - kg -
  • 2015. augusztus 9.

Film

Az új Terminator-film kapcsán sokan bátran előbújtak, és megvallották, hogy a bennük lobogó Schwarzi-rajongásnak semmi sem állhatja útját, még az sem, hogy az új Terminator-film minden bizonnyal rosszabb, mint az eddigi legrosszabb Terminator-film, amit csak azért nem tudunk biztosra mondani, mert immár senki nem emlékszik, mi történt az eddigi legrosszabb (a negyedik) Terminator-filmben. A harmadikra is csak azért emlékszünk, mert Andy Vajna keze volt a dologban, és a nagy nóvum egy terminatorova volt – a gépet játszó színésznőt azóta kivonták a forgalomból. Rémlik, a negyedik részben már egyetlen magyar kaszinóbáró sem vett részt, ámbár erre sem mernénk mérget venni, de az biztos, hogy Schwarzi csak a fejét adta a produkcióhoz, úgy kopírozták oda egy díjnyertes felsőtestre. Az ötödik részhez Arnold ismét az összes testrészét adta – aki eddig sem szerette őt így egy darabban, eztán sem fogja, mi, többiek, persze vele vagyunk tűzön-vízen. Együtt nevetünk, együtt sírunk, de főleg bosszankodunk az új filmen, mely se nem sequel, se nem reboot, hanem egy reset – ez az új műfaji műszó talán az egyetlen kreatív húzása a produkciónak. A Genisysben gyakran ugrándozunk az időben, de ez csak terelés, mert a cselekmény fő irányát a gatya utáni harc jelöli ki; a meztelen időutazók a legnagyobb életveszélyben is elsődleges feladatuknak tartják, hogy gatyát szerezzenek. Akár az életük árán is. A ruházkodás mint fő téma akár merész húzás is lehetne, és ha van vér az alkotói pucákban, musicalnek csinálják meg az új Terminatort.

A UIP–Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.