Film

Terminator: Genisys

  • - kg -
  • 2015. augusztus 9.

Film

Az új Terminator-film kapcsán sokan bátran előbújtak, és megvallották, hogy a bennük lobogó Schwarzi-rajongásnak semmi sem állhatja útját, még az sem, hogy az új Terminator-film minden bizonnyal rosszabb, mint az eddigi legrosszabb Terminator-film, amit csak azért nem tudunk biztosra mondani, mert immár senki nem emlékszik, mi történt az eddigi legrosszabb (a negyedik) Terminator-filmben. A harmadikra is csak azért emlékszünk, mert Andy Vajna keze volt a dologban, és a nagy nóvum egy terminatorova volt – a gépet játszó színésznőt azóta kivonták a forgalomból. Rémlik, a negyedik részben már egyetlen magyar kaszinóbáró sem vett részt, ámbár erre sem mernénk mérget venni, de az biztos, hogy Schwarzi csak a fejét adta a produkcióhoz, úgy kopírozták oda egy díjnyertes felsőtestre. Az ötödik részhez Arnold ismét az összes testrészét adta – aki eddig sem szerette őt így egy darabban, eztán sem fogja, mi, többiek, persze vele vagyunk tűzön-vízen. Együtt nevetünk, együtt sírunk, de főleg bosszankodunk az új filmen, mely se nem sequel, se nem reboot, hanem egy reset – ez az új műfaji műszó talán az egyetlen kreatív húzása a produkciónak. A Genisysben gyakran ugrándozunk az időben, de ez csak terelés, mert a cselekmény fő irányát a gatya utáni harc jelöli ki; a meztelen időutazók a legnagyobb életveszélyben is elsődleges feladatuknak tartják, hogy gatyát szerezzenek. Akár az életük árán is. A ruházkodás mint fő téma akár merész húzás is lehetne, és ha van vér az alkotói pucákban, musicalnek csinálják meg az új Terminatort.

A UIP–Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.