Film

Terminator: Genisys

  • - kg -
  • 2015. augusztus 9.

Film

Az új Terminator-film kapcsán sokan bátran előbújtak, és megvallották, hogy a bennük lobogó Schwarzi-rajongásnak semmi sem állhatja útját, még az sem, hogy az új Terminator-film minden bizonnyal rosszabb, mint az eddigi legrosszabb Terminator-film, amit csak azért nem tudunk biztosra mondani, mert immár senki nem emlékszik, mi történt az eddigi legrosszabb (a negyedik) Terminator-filmben. A harmadikra is csak azért emlékszünk, mert Andy Vajna keze volt a dologban, és a nagy nóvum egy terminatorova volt – a gépet játszó színésznőt azóta kivonták a forgalomból. Rémlik, a negyedik részben már egyetlen magyar kaszinóbáró sem vett részt, ámbár erre sem mernénk mérget venni, de az biztos, hogy Schwarzi csak a fejét adta a produkcióhoz, úgy kopírozták oda egy díjnyertes felsőtestre. Az ötödik részhez Arnold ismét az összes testrészét adta – aki eddig sem szerette őt így egy darabban, eztán sem fogja, mi, többiek, persze vele vagyunk tűzön-vízen. Együtt nevetünk, együtt sírunk, de főleg bosszankodunk az új filmen, mely se nem sequel, se nem reboot, hanem egy reset – ez az új műfaji műszó talán az egyetlen kreatív húzása a produkciónak. A Genisysben gyakran ugrándozunk az időben, de ez csak terelés, mert a cselekmény fő irányát a gatya utáni harc jelöli ki; a meztelen időutazók a legnagyobb életveszélyben is elsődleges feladatuknak tartják, hogy gatyát szerezzenek. Akár az életük árán is. A ruházkodás mint fő téma akár merész húzás is lehetne, és ha van vér az alkotói pucákban, musicalnek csinálják meg az új Terminatort.

A UIP–Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."