Egyszerre érkezik a mozikba és streamingre a Wonder Woman 1984
wonder-woman-1984-general_top_story_lead.jpg
Wonder Woman 1984

Egyszerre érkezik a mozikba és streamingre a Wonder Woman 1984

Mikrofilm

Igazi róka fogta csuka helyzetbe került a Warner Bros. stúdió: nem akarják beleverni az utolsó koporsószöget a filmszínházakba, de azért a bevételről sem mondanának le.

Az idei mozis szezonra gyakorlatilag már keresztet vetehetünk: a koronavírus teljes egészében elmosta a nyári blockbuster-évadot, a második hullám pedig a reménykedő várakozásnak is véget vetett: az új Pixar-mozi, a Dűne-remake és a James Bond következő felvonása is visszavonulót fújt. A mozik egy része ki sem nyitott a tengerentúlon, amelyek mégis, azok pedig nemcsak néznivaló, de közönség nélkül maradtak: a streamingszolgáltatók elárasztották tartalommal a piacot, a nézők pedig a vírus miatt inkább otthon maradtak. Egyedül a Tenet jelentett esemént a nagyvásznon, de egy fecske nem csinált nyarat - a világ egyik legnagyobb mozilánca már be is dobta a törülközőt.

Maroknyi mozi maradt csupán a lyukasra radírozott mozinaptárban: ilyen volt Ryan Reynolds videójátékos vígjátéka, időközben azonban már ez is jövő júliusra költözött. Egyetlen film sorsa maradtkérdéses: a Wonder Woman 1984-é. A mozit eredetileg 2019 decemberében mutatták volna be, de szó volt korábbi, novemberi premierről is, mielőtt kihirdették a végső, júniusi időpontot, ezt szánták volna tehát a nyár egyik első és legnagyobb dobásának. A járvány tavaszi első hulláma idején még mindig bíztak a nyári bemutatóban, és augusztusra költöztették a filmet; mivel azonban a pandémia továbbra is tombolt, októberre tolták a premiert. Már röpködtek a pletykák a jövő évre halasztott debütról, amikor érkezett a hír: Gal Gadot karácsonykor támad majd újra.

A járványhelyzetet és a mozik vergődését látva ebben sem bíztak már sokan, ám a mostani bejelentés szerint a Warner Bros. stúdió szeretne egy esélyt adni a filmszínházaknak – vagy legalábbis nem kíván hozzájárulni azok kivégzéséhez. A Variety értesülései szerint ugyanis kitartanak a december 25-i premier mellett, ám ezzel egy időben az HBO Max nevű streamingszolgáltatón is elérhető lesz a film, ráadásul a Mulan-nal ellentétben extra költségek nélkül, sima előfizetéssel is nézhetővé válik; egyelőre egy hónapig.

Azokon a helyeken, ahol az HBO Max nem elérhető – így Magyarországon is már december 16-án vászonra engedik a szuperhősmozit – kérdés, addigra enyhítenek-e a korlátozásokon, és egyáltalán lesz-e hol vetíteni a filmet.

Hol van már az az idő, amikor a moziláncok megsértődtek, amiért egy stúdió őket kihagyva azonnal online mutatta be portékáját! Ilyen forgalmazási tervvel egészen biztos, hogy a Wonder Woman 1984 nem ér el a tervezett, 1 milliárd dollár körüli világszintű bevételt. Annyi forgalmat azonban a vírushelyzet alakulásától függően generálhat, hogy a mozik világszerte felszínen maradjanak. A Disney-hez hasonlóan pedig a Warner Bros. is szeretné a legjobbat kihozni a helyzetből: előbbi a Mulan mozis bevételeit áldozta be, hogy felturbózza saját streamingplatformja, a Disney Plus előfizetői bázisát (sikerrel, még ha nem is annyira a Mulannak, mint inkább A mandalorinak és a Hamiltonnak köszönhetően); utóbbi pedig szintén abban reménykedik, hogy a képregényrajongóknak köszönhetően a tulajdonában lévő, idén májusban indult HBO Max felveheti majd a versenyt a Netflixszel és társaival.

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)

Ide? Hová?

Magyarországon úgy megy, hogy négy­évente kijön a felcsúti jóember a sikoltozó övéi elé, és bemondja, hogy ő a Holdról is látszik.