Visszhang: film

A bérgyilkos, aki nem is volt

Visszhang

Gary minden ízében unalmas alak, egy tipikus John Doe. 

A legjobb forgatókönyveket az élet írja, mégis, amikor egy jól megírt filmet nézve visszakeressük a szerzőjét, 10-ből 4-szer Richard Linklater nevét dobja ki kereső. A két bizarr tehetség ezúttal együtt dolgozott, s megszületett Gary Johnson, egy létező férfi története, aki másodállásban magát bérgyilkosnak beállítva juttatta a rendőrség kezére a felbérlőit. A hírhedt figurát Glen Powell veszi fel, a végeredmény épp olyan random és kiszámíthatatlan, amilyenre Linklatertől számíthatunk.

Gary minden ízében unalmas alak, egy tipikus John Doe. Ez válik a hasznára, amikor be kell ugrania egy intézkedő rendőr helyett, hogy lépre csalja a mit sem sejtő bűn­elkövetőket. Kiderül, hogy a férfi üres vászonszerű személyisége őstehetséggé teszi őt az identitások váltogatásában, és szalad is vele a szekér, amíg bele nem botlik a hipnotikus tekintetű Madisonba, aki bántalmazó férjét akarja elintéztetni vele. Gary nyomban beleszeret a nőbe, aki mézédes szavai­val az események eldurvuló spiráljába rángatja bele a férfit.

Nehéz elhinni, hogy a rendező annyi próbálkozás után meg tudta találni azt a színteret, ahol nem ülnek úgy a súlytalan és parttalan párbeszédei, hogy azokat az ember ne imádná nyomban, de sikerült neki. A mű pszichológiai eszmefuttatásai okosak, a helyzetkomikum, az álcák (és a káromkodás) humorról árulkodnak, a film mégis kissé steril.

Tökéletlenségében hibátlan; ha megkérnénk az AI-t, hogy készítsen egy Richard Linklater-filmet, feltehetően ezt adná ki.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.