Visszhang: film

A bérgyilkos, aki nem is volt

Visszhang

Gary minden ízében unalmas alak, egy tipikus John Doe. 

A legjobb forgatókönyveket az élet írja, mégis, amikor egy jól megírt filmet nézve visszakeressük a szerzőjét, 10-ből 4-szer Richard Linklater nevét dobja ki kereső. A két bizarr tehetség ezúttal együtt dolgozott, s megszületett Gary Johnson, egy létező férfi története, aki másodállásban magát bérgyilkosnak beállítva juttatta a rendőrség kezére a felbérlőit. A hírhedt figurát Glen Powell veszi fel, a végeredmény épp olyan random és kiszámíthatatlan, amilyenre Linklatertől számíthatunk.

Gary minden ízében unalmas alak, egy tipikus John Doe. Ez válik a hasznára, amikor be kell ugrania egy intézkedő rendőr helyett, hogy lépre csalja a mit sem sejtő bűn­elkövetőket. Kiderül, hogy a férfi üres vászonszerű személyisége őstehetséggé teszi őt az identitások váltogatásában, és szalad is vele a szekér, amíg bele nem botlik a hipnotikus tekintetű Madisonba, aki bántalmazó férjét akarja elintéztetni vele. Gary nyomban beleszeret a nőbe, aki mézédes szavai­val az események eldurvuló spiráljába rángatja bele a férfit.

Nehéz elhinni, hogy a rendező annyi próbálkozás után meg tudta találni azt a színteret, ahol nem ülnek úgy a súlytalan és parttalan párbeszédei, hogy azokat az ember ne imádná nyomban, de sikerült neki. A mű pszichológiai eszmefuttatásai okosak, a helyzetkomikum, az álcák (és a káromkodás) humorról árulkodnak, a film mégis kissé steril.

Tökéletlenségében hibátlan; ha megkérnénk az AI-t, hogy készítsen egy Richard Linklater-filmet, feltehetően ezt adná ki.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."