Visszhang: film

A bérgyilkos, aki nem is volt

Visszhang

Gary minden ízében unalmas alak, egy tipikus John Doe. 

A legjobb forgatókönyveket az élet írja, mégis, amikor egy jól megírt filmet nézve visszakeressük a szerzőjét, 10-ből 4-szer Richard Linklater nevét dobja ki kereső. A két bizarr tehetség ezúttal együtt dolgozott, s megszületett Gary Johnson, egy létező férfi története, aki másodállásban magát bérgyilkosnak beállítva juttatta a rendőrség kezére a felbérlőit. A hírhedt figurát Glen Powell veszi fel, a végeredmény épp olyan random és kiszámíthatatlan, amilyenre Linklatertől számíthatunk.

Gary minden ízében unalmas alak, egy tipikus John Doe. Ez válik a hasznára, amikor be kell ugrania egy intézkedő rendőr helyett, hogy lépre csalja a mit sem sejtő bűn­elkövetőket. Kiderül, hogy a férfi üres vászonszerű személyisége őstehetséggé teszi őt az identitások váltogatásában, és szalad is vele a szekér, amíg bele nem botlik a hipnotikus tekintetű Madisonba, aki bántalmazó férjét akarja elintéztetni vele. Gary nyomban beleszeret a nőbe, aki mézédes szavai­val az események eldurvuló spiráljába rángatja bele a férfit.

Nehéz elhinni, hogy a rendező annyi próbálkozás után meg tudta találni azt a színteret, ahol nem ülnek úgy a súlytalan és parttalan párbeszédei, hogy azokat az ember ne imádná nyomban, de sikerült neki. A mű pszichológiai eszmefuttatásai okosak, a helyzetkomikum, az álcák (és a káromkodás) humorról árulkodnak, a film mégis kissé steril.

Tökéletlenségében hibátlan; ha megkérnénk az AI-t, hogy készítsen egy Richard Linklater-filmet, feltehetően ezt adná ki.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.